Podstawowe kategorie graczy według Playnomics

Podstawowe kategorie graczy według Playnomics

29.08.2012 11:04

Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, do jakiej grupy graczy należycie, ale brakowało zawsze jakiegoś konkretnego punktu odniesienie to firma Playnomics pośpieszyła z pomocą. Uruchomiona niedawno platforma PlayRM, biorąca pod uwagę szereg czynników związanych z tym, jak lubimy się bawić, przezwyciężać stawiane przed nami trudności czy powiedzmy zachowywać pośród innych, nie tylko pomogła twórcom gier w sieci dotrzeć z odpowiednimi produktami do odpowiednich osób, lecz po analizie danych uzyskano także osiem podstawowych kategorii graczy.

Obraz

Najliczniejszą grupą wydają się Stratedzy, a więc ludzie lubiący umysłem panować nad sytuacją. Zaraz za nimi są Politycy, dopasowujący swoje działania pod napotykane osoby. Następnie mamy Konkurujących, którym zależy na szacunku, osiągnięciu jak najlepszych wyników w grach oraz pokazaniu światu, kto tu rządzi, a później Kolektywistów, szukających uznania pośród innych, ale stawiających zarazem na wspólną rozrywkę. Dalej dostrzeżono jeszcze Towarzyskich, robiących wszystko, aby się przypodobać i kogoś poznać, Naukowców starających się zawsze czegoś nauczyć, Samotników wybierających odosobnienie, jak również bezpieczeństwo kontrolowanego środowiska, a w końcu Przyzwyczajonych do jednej formy rozrywki, nielubiących większych zmian.

Naturalnie to tylko próba sklasyfikowania zachowań, a nie twarde wytyczne, bowiem w zależności od sytuacji gracz nie tylko może wykazywać cechy z różnych grup, ale wpisywać się równocześnie w założenia kilku. Sporo zależy chociażby od tego, czy gramy akurat samemu, czy też angażujemy się w zabawę z innymi. Przy okazji to nie pierwsza próba „skatalogowania” fanów elektronicznej rozrywki. Jeszcze w czasach popularności produkcji Multi User Dungeon (MUD) choćby podjęto się podobnego zestawienia, prawdę powiedziawszy dosyć podobnego...

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)