Pół miliona złotych kary dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów Strona główna Aktualności15.01.2015 16:25 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Vectra S.A., będącą jednym z największych polskich operatorów sieci kablowych oraz dostawcą Internetu i telefonii stacjonarnej, karę w wysokości niemal pół miliona złotych za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka zdecydowanie się z nią nie zgadza. Decyzja UOKiK wynika z praktyki stosowanej przez Vectrę do wiosny 2014 roku. Firma automatycznie przedłużała na czas określony kończące się umowy. Według UOKiK tego typu praktyki uniemożliwiły klientom firmy podjęcie samodzielnej decyzji o ewentualnym dalszym korzystaniu z jej oferty. W świetle polskiego prawa legalne jest automatyczne przedłużanie wygasających umów na czas nieokreślony, gdyż klient ma w takiej sytuacji możliwość jej rozwiązania w dowolnym momencie. Zaleconą przez UOKiK procedurą jest przedstawianie klientom odpowiedniej oferty, z której ten będzie mógł skorzystać lub z niej zrezygnować. Ponadto uwagę pracowników instytucji zwróciły również warunki umowy, które wbrew prawu nie zawierały informacji o wprowadzeniu do nich ewentualnych zmian. Vectra posiada aktualnie ponad 900 tysięcy abonentów w niemal 200 miastach Polski, oferując telewizję kablową, szerokopasmowy Internet oraz telefonię stacjonarną. Zarzuty wobec firmy o praktyki godzące w interesy konsumentów nie są pierwszymi w historii spółki. W 2013 roku na Vectrę została nałożona kara w wysokości 200 tysięcy złotych za brak odpowiedniej ochrony danych swoich klientów. Nałożenie kary w wysokości 493 tys. złotych firma uważa za krzywdzące i zapowiada odwołanie się do sądu. Decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów można przeczytać na stronie internetowej instytucji. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także UOKiK walczy z telekomunikacyjnymi oszustami. Kolejna firma ukarana wysoką grzywną 20 sty 2015 Maciej Olanicki Internet 53 Internet Vectra nie działa. Awaria w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i nie tylko (aktualizacja) 2 gru 2020 Oskar Ziomek Internet 81 Vectra po awarii internetu w Poznaniu. Klienci z innych części kraju też mieli problemy 1 lip 2020 Oskar Ziomek Internet 60 Internet Vectra i Multimedia Polska nie działa. Awarie w całej Polsce (aktualizacja) 7 gru 2020 Oskar Ziomek Internet 89
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Vectra S.A., będącą jednym z największych polskich operatorów sieci kablowych oraz dostawcą Internetu i telefonii stacjonarnej, karę w wysokości niemal pół miliona złotych za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka zdecydowanie się z nią nie zgadza. Decyzja UOKiK wynika z praktyki stosowanej przez Vectrę do wiosny 2014 roku. Firma automatycznie przedłużała na czas określony kończące się umowy. Według UOKiK tego typu praktyki uniemożliwiły klientom firmy podjęcie samodzielnej decyzji o ewentualnym dalszym korzystaniu z jej oferty. W świetle polskiego prawa legalne jest automatyczne przedłużanie wygasających umów na czas nieokreślony, gdyż klient ma w takiej sytuacji możliwość jej rozwiązania w dowolnym momencie. Zaleconą przez UOKiK procedurą jest przedstawianie klientom odpowiedniej oferty, z której ten będzie mógł skorzystać lub z niej zrezygnować. Ponadto uwagę pracowników instytucji zwróciły również warunki umowy, które wbrew prawu nie zawierały informacji o wprowadzeniu do nich ewentualnych zmian. Vectra posiada aktualnie ponad 900 tysięcy abonentów w niemal 200 miastach Polski, oferując telewizję kablową, szerokopasmowy Internet oraz telefonię stacjonarną. Zarzuty wobec firmy o praktyki godzące w interesy konsumentów nie są pierwszymi w historii spółki. W 2013 roku na Vectrę została nałożona kara w wysokości 200 tysięcy złotych za brak odpowiedniej ochrony danych swoich klientów. Nałożenie kary w wysokości 493 tys. złotych firma uważa za krzywdzące i zapowiada odwołanie się do sądu. Decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów można przeczytać na stronie internetowej instytucji. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji