Polacy w sieci Strona główna Aktualności07.04.2004 12:39 Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media, 22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu. Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczyna są: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenki internetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia - 5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma w domu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta może to robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściej odwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał się portal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: Wirtualna Polska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysoka pozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator, mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołu Gadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularność rodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" do Internetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) nie jest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy się ukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wg niezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty za dzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, może przyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę, gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż w Polsce. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także 30 mln Polaków korzysta z internetu, 83 proc. badanych minimum przez 3 godziny dziennie 16 lip 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes 8 5G nie zagraża zdrowiu – wynika z badań przeprowadzonych przez Brytyjczyków 27 lut 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes Bezpieczeństwo 169 AliExpress i inni. Zakupy z Chin wkrótce przestaną się opłacać. Zapłacisz VAT i cło 2 mar 2020 Piotr Urbaniak Internet Biznes 94 IEM 2020 z cofniętym pozwoleniem na organizację imprezy masowej. Co dalej z wydarzeniem? 27 lut 2020 Barnaba Siegel Gaming Biznes 108
Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media, 22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu. Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczyna są: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenki internetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia - 5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma w domu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta może to robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściej odwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał się portal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: Wirtualna Polska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysoka pozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator, mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołu Gadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularność rodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" do Internetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) nie jest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy się ukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wg niezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty za dzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, może przyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę, gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż w Polsce. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji