Polacy w sieci Strona główna Aktualności07.04.2004 12:39 Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media, 22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu. Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczyna są: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenki internetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia - 5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma w domu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta może to robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściej odwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał się portal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: Wirtualna Polska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysoka pozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator, mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołu Gadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularność rodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" do Internetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) nie jest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy się ukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wg niezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty za dzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, może przyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę, gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż w Polsce. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Do czego Polacy używają e-podpisu? Bankowość na pierwszym miejscu 21 maj 2020 Paweł Hekman Internet Bezpieczeństwo 7 Polacy masowo korzystają z kart płatniczych. Cyberprzestępcy tylko na to czekają 19 kwi 2020 Arkadiusz Stando Biznes Bezpieczeństwo Koronawirus 137 Już ponad 2 miliony Polaków oszczędza z programem smartDOM 20 kwi 2020 Sylwia Zimowska Sprzęt Internet Biznes 34 Allegro Smart! za darmo przez kolejny miesiąc. Polacy zaoszczędzili już 200 mln zł 18 maj 2020 Arkadiusz Stando Internet Biznes Koronawirus 36
Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media, 22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu. Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczyna są: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenki internetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia - 5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma w domu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta może to robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściej odwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał się portal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: Wirtualna Polska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysoka pozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator, mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołu Gadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularność rodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" do Internetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) nie jest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy się ukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wg niezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty za dzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, może przyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę, gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż w Polsce. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji