Polscy wydawcy prasy wprowadzają w życie nowy antypiracki regulamin Strona główna Aktualności13.01.2015 21:24 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Wczoraj, z inicjatywy Polskiej Agencji Prasowej, Izby Wydawców Polskich, Dziennika Gazeta Prawna, Parkietu, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, wydawcy Polskapresse oraz koncernu Media Regionalne, odbyła się konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano nowy, uzgodniony przez te podmioty regulamin korzystania z artykułów prasowych. Koncepcja stworzenia regulaminu, który porządkowałby prawa ochrony treści, to według inicjatorów wynik konieczności doprecyzowania zasad, według których można rozpowszechniać artykuły prasowe. Najważniejszą z pobudek jest jednak nasilająca się tendencja do bezprawnego powielania artykułów. Według materiałów prasowych regulamin ma pozytywnie wpłynąć na całość kwestii ochrony własności intelektualnej poprzez podwyższenie standardów i równowagi w branży, a zatem zwiększenia jej efektywności i profesjonalizmu. Media wymienione jako twórcy inicjatywy wprowadziły wspomniany regulamin. Najbardziej widoczną różnicą będzie polityka oznaczania artykułów znakami © i Ⓟ. Pierwszy z nich jest już oczywiście powszechnie wykorzystywany i oznacza zastrzeżenie praw i brak możliwości kopiowania treści bez zgody autora. Umieszczenie pod artykułem drugiego znaku ma informować, że artykuł może zostać wykorzystywany po uiszczeniu określonej przez twórcę opłaty. Wprowadzenie regulaminu nie będzie miało żadnego znaczenia dla przeciętnego odbiorcy treści. Ma jedynie na celu kodyfikację zasad, według których treści wykorzystywać mogą inne media, które powołując się dotychczas m.in. na brak precedensów, nadużywały udostępniania artykułów, do których nie posiadały praw, niejednokrotnie publikując na swoich łamach skopiowane treści. Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej Izby Wydawców Prasy. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Walentynki 2020. Chcesz opublikować w sieci zdjęcie z bliską osobą? Zachowaj ostrożność 14 lut 2020 Piotr Urbaniak Internet Biznes Bezpieczeństwo 29 Bestcena.pl pod okiem fiskusa. Sklep przechodzi kontrolę skarbową 30 sty 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Internet Biznes 123 Google i Facebook będą płacić mediom? Potentaci boją się nowego prawa 17 sie 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 27 Szukasz pracy? Dobra rada: usuń Facebooka i nie wychylaj się w sieci 5 lut 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 88
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Wczoraj, z inicjatywy Polskiej Agencji Prasowej, Izby Wydawców Polskich, Dziennika Gazeta Prawna, Parkietu, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, wydawcy Polskapresse oraz koncernu Media Regionalne, odbyła się konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano nowy, uzgodniony przez te podmioty regulamin korzystania z artykułów prasowych. Koncepcja stworzenia regulaminu, który porządkowałby prawa ochrony treści, to według inicjatorów wynik konieczności doprecyzowania zasad, według których można rozpowszechniać artykuły prasowe. Najważniejszą z pobudek jest jednak nasilająca się tendencja do bezprawnego powielania artykułów. Według materiałów prasowych regulamin ma pozytywnie wpłynąć na całość kwestii ochrony własności intelektualnej poprzez podwyższenie standardów i równowagi w branży, a zatem zwiększenia jej efektywności i profesjonalizmu. Media wymienione jako twórcy inicjatywy wprowadziły wspomniany regulamin. Najbardziej widoczną różnicą będzie polityka oznaczania artykułów znakami © i Ⓟ. Pierwszy z nich jest już oczywiście powszechnie wykorzystywany i oznacza zastrzeżenie praw i brak możliwości kopiowania treści bez zgody autora. Umieszczenie pod artykułem drugiego znaku ma informować, że artykuł może zostać wykorzystywany po uiszczeniu określonej przez twórcę opłaty. Wprowadzenie regulaminu nie będzie miało żadnego znaczenia dla przeciętnego odbiorcy treści. Ma jedynie na celu kodyfikację zasad, według których treści wykorzystywać mogą inne media, które powołując się dotychczas m.in. na brak precedensów, nadużywały udostępniania artykułów, do których nie posiadały praw, niejednokrotnie publikując na swoich łamach skopiowane treści. Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej Izby Wydawców Prasy. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji