Polskie wyszukiwarki walczą z Google

Strona główna Aktualności

O autorze

Nasze firmy nie poddają się dominacji Google na rynku przeszukiwania Internetu. Wciąż widzą sens inwestowania w rozwój własnych wyszukiwarek. Wierzą, że zdołają konkurować ze światowym gigantem, specjalizując się w przeszukiwaniu polskich obszarów sieci.

Niemal równocześnie z zapowiedzią otwarcia przez Google warszawskiego biura sprzedaży reklam, z polskich firm internetowych - dwóch najpopularniejszych portali Wirtualna Polska (WP) i Onet.pl oraz spółki wyszukiwawczej Netsprint.pl - napłynęły informacje o dużych modernizacjach ich własnych wyszukiwarek internetowych. Zbieżność w czasie pewnie przypadkowa, bo prace nad nowym algorytmem wyszukiwarki firmowanej przez Netsprint i WP trwały (jak podały firmy) od dziewięciu miesięcy. Widać jednak, że polska branża internetowa nie zamierza iść w ślady portalu Interia.pl, który najwyraźniej uznał, że nie ma co kopać się z koniem - w styczniu porzucił własną wyszukiwarkę i umieścił na swojej witrynie Google.

Więcej na ten temat można przeczytać w artykule Polskie wyszukiwarki walczą z Google, opublikowanym na łamach portalu Gazeta.pl.

© dobreprogramy

Komentarze