Pomysłodawcy gogli Oculus Rift namawiają do tworzenia nowych projektów, w których jednak gracz by siedział

Pomysłodawcy gogli Oculus Rift namawiają do tworzenia nowych projektów, w których jednak gracz by siedział

17.01.2014 11:03

Wobec oficjalnego ogłoszenia na Steam Dev Days współpracy między firmą Valve i osobami odpowiedzialnymi za Oculus Rift, nie mogło rzecz jasna zabraknąć również wypowiedzi twórców coraz popularniejszych gogli VR. Główny ich pomysłodawca Palmer Luckey potwierdził, że rozwiązanie opracowywane jest przede wszystkim jednak z myślą o graczu siedzącym w miejscu, a nie męczeniu się przy wykorzystaniu zestawów pokroju bieżni Virtuix Omni. Wiąże się to z niedawnymi słowami głowy całego zespołu, że z uwagi na sprowadzanie mdłości gogle VR nie nadają się do dynamicznych produkcji.

Palmer Luckey
Palmer Luckey

Palmer nawołuje, by postrzegać Oculusa jako nową platformę, z myślą o której należy robić zupełnie świeże gry, a nie przystosowywać stare. W ostateczności można wziąć wykorzystywany wcześniej silnik oraz obiekty z danego projektu, aby niemniej przerobić go w znaczny sposób pod gogle, nie zaś na szybko dodawać ich obsługę. Zachęca do eksperymentowania, poświęcania swego czasu na opracowywanie coraz to bardziej zaskakujących prototypów, nawet jeśli niekoniecznie znajdą one odzwierciedlenie w produktach końcowych. Twórcy powinni również pamiętać, że gracz w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko ręce i nogi, próbując zżyć go z jego cyfrowym alter ego.

Zainteresowani projektowaniem gier dla systemów VR powinni zaciekawić się obszernym poradnikiem opublikowanym przy okazji konferencji przez inżynierów Oculusa. Stąd dowiedzą się między innymi, jak unikać męczenia wzroku użytkowników, zapobiegać nudnościom czy zwyczajnie sprawić, aby ktoś w goglach dobrze się bawił.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)