reklama

Powstaje API do wyświetlania grafiki 3D w przeglądarkach

Strona główna Aktualności

O autorze

Podczas konferencji Siggraph 2009 konsorcjum Khronos Group zajmujące się tworzeniem otwartych standardów takich jak OpenGL czy OpenCL przedstawiło kilka szczegółów dotyczących projektu WebGL umożliwiającego wyświetlanie grafiki 3D w oknie przeglądarki.

Celem projektu WebGL jest wykorzystanie skryptów JavaScript i API OpenGL ES w taki sposób, by było możliwe wyświetlanie grafiki 3D w oknie przeglądarki internetowej niezależnie od wykorzystywanej platformy - jedynym ograniczeniem ma być konieczność obsługi OpenGL lub OpenGL ES.

Twórcy WebGL wykorzystali możliwości definiowania dynamicznych skryptów dostępnych w specyfikacji HTML 5, przez co wszystkie przeglądarki wspierające najnowszą implementację tego języka (m.in. Safari 4) będą mogły korzystać ze sprzętowej akceleracji 3D. Może doprowadzić to do powstania gier i trójwymiarowych aplikacji, które bezproblemowo uruchomimy w systemie Windows, Linux oraz w telefonie komórkowym.

Aktualnie w prace nad nowym standardem włączyło się wiele znanych firm takich jak AMD, Ericsson, Google, Mozilla, Nvidia i Opera Software. Według deklaracji Khronos Group pierwsze publiczne ogłoszenie standardu WebGL odbędzie się w połowie przyszłego roku.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama