Problemy Outlooka – nie działa ochrona przed spamem (aktualizacja)

Strona główna Aktualności
image

O autorze

Użytkownicy usługi Outlook mogą dziś doświadczać irytujących problemów z działaniem swojej poczty. W wielu przypadkach do skrzynki odbiorczej trafiają wiadomości spam, które dotąd były poprawnie identyfikowane i przenoszone do stosownego folderu. Nic dziwnego – poczta Microsoftu jest w tej chwili pozbawione ochrony przed niechcianymi wiadomościami.

Problemy w działaniu filtra antyspamowego pojawiły się jeszcze wczorajszego wieczora. Mimo tego Microsoft wciąż nie uporał się z problemem. Na swoim koncie nie zauważyłem problemów z działaniem filtra – niechciana wiadomość nadesłana dziś po 10:00 została poprawnie rozpoznana jako „wiadomość-śmieć” i nie trafiła do skrzynki odbiorczej.

Nie zmienia to faktu, że status serwerów wciąż informuje o problemach. Microsoft zareagował dzisiejszego ranka. Już o trzynastej czasu polskiego status informował, że ograniczona została liczba użytkowników dotkniętych zmasowanym napływem spamu. Wciąż jednak nie opublikowano żadnych informacji na temat powodów usterki.

W tej chwili status informuje, że Microsoftowi udała się implementacja tymczasowej łatki, która umożliwiła także ograniczenie ilości spamu trafiającego do skrzynek odbiorczych, druga łatka ma być już gotowa w 80%, a następna aktualizacja ma się pojawić przed 16:00 czasu polskiego. Wielu czeka jednak dzisiaj sporo sprzątania. Status usługi można śledzić na stronach Microsoftu.

Aktualizacja 15:09

Według statusu serwera, pełna sprawność filtra antyspamowego została już przywrócona. O powodach usterki poinformujemy, gdy Microsoft opublikuje na ten temat oficjalny komunikat.

© dobreprogramy