Przedsprzedaż w App Store – Apple wprowadza nową metodę zakupu

Strona główna Aktualności
image

O autorze

Apple wprowadza do App Store nową metodę kupowania kolejnych aplikacji. Od teraz deweloperzy będą mieli możliwość oferowania swoich programów w przedsprzedaży trwającej nawet 90 dni. Może to stanowić ciekawe uzupełnienie dotychczasowej sytuacji, w której twórcy mogli udostępniać sprzedaż swojej aplikacji dopiero w momencie jej opublikowania.

Model oparty na przedsprzedaży będzie dostępny zarówno dla aplikacji płatnych, jak i darmowych, a w przypadku tych pierwszych, cena w trakcie przedsprzedaży będzie mogła być inna niż ostateczna. Kupujący zostanie obciążony kwotą dopiero w momencie pobierania aplikacji (a więc w chwili, gdy zostanie ona wydana i wejdzie do regularnej sprzedaży) i co ciekawe, jeśli od momentu „zakupu” w przedsprzedaży cena aplikacji ulegnie zmianie, kupującego obowiązywać będzie ta niższa, niezależnie od tego, która była pierwsza.

Choć z pozoru może się wydawać, że udostępnianie przedsprzedaży nie ma wielkiego sensu, okazuje się, że może być kluczowe z punktu widzenia zdobywania nowych klientów i ich zainteresowania aplikacją. Zawsze bowiem najtrudniej rozpocząć sprzedaż nowego programu, a dzięki przedsprzedaży użytkownicy będą mogli zapisać się na listę chętnych i tym samym nie zapomnieć o aplikacji, kiedy rzeczywiście zostanie już wydana.

Deweloperzy zainteresowani szczegółami nowego sposobu dystrybucji programów mogą sięgnąć do sekcji pomocy technicznej na stronach Apple.

© dobreprogramy