Przyszłość grafiki w Windows

Strona główna Aktualności

O autorze

Serwis ExtremeTech podsumował najnowsze doniesienia odnośnie technologii graficznych w systemie Windows i opublikował artykuł na temat ich przyszłości. Dyskusja ta opiera się na ostatnich doniesieniach z WinHEC.

Jako szczególnie interesujący wyróżniony został model sterowników graficznych Longhorna (Longhorn Display Driver Model), który jako jeden z elementów pozwala zbliżyć się do ideału systemu, w którym wszystko "po prostu działa". Przykładem może być operacja aktualizacji sterownika karty graficznej, która dziś najczęściej wymaga restartu komputera. LDDM ma wyeliminować konieczność rebootowania.

Inne poruszone ciekawostki to obecność DirectX, OpenGL jako podzbioru Windows Graphics Framework 1.0, architektura Windows Graphics Framework 2.0 zastępującego starsze technologię, rola Desktop Windows Managera, różnice między 4 interfejsami użytkownika (Classic, To Go, Aero Express, i Aero Glass).

Więcej na ten temat w artykule: The Future of Windows Graphics Technology (ang.)

© dobreprogramy

Komentarze