r   e   k   l   a   m   a
reklama

Quake 2 w przeglądarce? Google udowadnia, że można!

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Czy przeglądarka internetowa pozbawiona dodatkowych wtyczek może być użyta do uruchamiania gier 3D? Google udowadnia że tak - w zasobach Google Code pojawił się właśnie projekt, którego celem jest stworzenie portu Quake 2 na przeglądarki. Do poprawnego działania nie będzie on wymagał instalowania jakichkolwiek dodatków.

Inżynierowie Google wykorzystali w swoim porcie takie popularne standardy jak WebGL, tag <audio> obecny w specyfikacji HTML5 oraz Canvas. Jak wyjaśnił na swoim blogu Chris Ramsdale, w projekcie wykorzystano istniejący port silnika Quake II w Java, który po wielu modyfikacjach udało się uruchomić na rozwojowej wersji Chrome i kompilacji nightly silnika Webkit. Wraz z popularyzacją wykorzystanych w porcie standardów, liczba przeglądarek zdolnych do natywnej obsługi gier 3D powinna rosnąć. Ramsdale podkreślił, że choć projekt cały czas się rozwija, możliwe jest już uruchomienie Quake II na laptopie i działa on na tyle płynnie, że umożliwia to swobodną zabawę.

Twórcy portu udostępnili film demonstracyjny, który pokazuje, jak w praktyce zachowuje się Quake II uruchomiony w oknie przeglądarki. Zainteresowani mogą skorzystać także z udostępnionych źródeł, instrukcji uruchamiania Quake II w oknie przeglądarki i FAQ.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSzef Wykopu o cenzurze w Internecie: Czujemy się zmuszeni do ucieczki z Unii