r   e   k   l   a   m   a
reklama

Raport Google dotyczący fałszywych kliknięć

Strona główna Aktualności

O autorze

Google opublikowało 17-stronicowy raport będący odpowiedzią na nagłaśniany ostatnio problem tak zwanych fałszywych kliknięć, czyli kliknięć na reklamę w celu zawyżenia kosztów akcji reklamowych. Firmy zajmujące się audytem twierdzą, że liczba takich kliknięć wynosi do 20%.

Według Google, firmy ClickFacts, Click Forensics i MC AdWatcher zastosowały w swych opracowaniach błędną metodologię, przez co pojedyncze kliknięcia mogły być wielokrotnie zliczane. Działo się tak, gdyż w niektórych przypadkach odświeżenie strony było błędnie uznawane za kliknięcie na reklamę. Google twierdzi też, że mogły nastąpić pomyłki w przypisywaniu reklam do poszczególnych firm reklamowych. Według Google, prawdziwy poziom fałszywych kliknięć kształtuje się w okolicach 5 procent.

Firma zapowiada dalszą współpracę z reklamodawcami w celu rozwiązania problemu. Szczegółowe informacje dostępne są w raporcie na stronach Google.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSą powody, dla których świat fascynuje się grą, o której nie wie absolutnie nic