r   e   k   l   a   m   a
reklama

ReactOS zacznie aktywniej wykorzystywać kod Wine?

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Michael Larabel, redaktor naczelny Phoronix i zadeklarowany zwolennik wolnego oprogramowania stwierdził, że jedynie włączenie dużych fragmentów kodu Wine do ReactOSa pozwoli przyspieszyć prace nad tym systemem.

Przypomnijmy, że ReactOS jest wolnym, bazującym na otwartym kodzie źródłowym systemem operacyjny, który docelowo ma być w pełni zgodny z tworzonym przez Microsoft Windowsem. Ogromnym problemem projektu jest jednak tempo rozwoju systemu - pomimo trwających już kilkanaście lat wysiłków programistów ReactOS nadal nie opuścił fazy alpha, czyli nie nadaje się do codziennej pracy. By zmienić ten stan rzeczy Larabel zasugerował, by zrezygnować z rozwijania własnego podsystemu Win32 i stworzyć nowy, w większości oparty na kodzie Wine.

Nowy podsystem jest już tworzony przez Aleksey'a Bragina, który stara się w nim zawrzeć tyle pochodzącego z Wine kodu, ile to tylko możliwe - wykorzystywane w tym przedsięwzięciu biblioteki USER32.DLL i GDI32.DLL zostały przeniesione z niewielkimi zmianami wprost z Wine. ARWINSS – bo tak Bragin nazwał swoją implementację – ma sobie świetnie radzić rysowaniem okien i zapewnić stabilną podstawę dla dalszego rozwoju systemu. Oparcie projektu na kodzie Wine, które obsługuje obecnie m.in. gry działające pod API DirectX 10 może sprawić, że rozwój ReactOSa znacząco przyspieszy.

Zainteresowani szczegółami dotyczącymi ARWINSS znajdą wszelkie niezbędne informacje na dedykowanych stronach Wiki i w komunikacie umieszczonym na forum dyskusyjnym deweloperów projektu ReactOS.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTest najlepszych telewizorów na Mundial