ReactOS zacznie aktywniej wykorzystywać kod Wine?

ReactOS zacznie aktywniej wykorzystywać kod Wine?

Wojciech Cybulski
19.01.2010 10:50

Michael Larabel, redaktor naczelny Phoronix i zadeklarowany zwolennik wolnego oprogramowania stwierdził, że jedynie włączenie dużych fragmentów kodu Wine do ReactOSa pozwoli przyspieszyć prace nad tym systemem.

Przypomnijmy, że ReactOS jest wolnym, bazującym na otwartym kodzie źródłowym systemem operacyjny, który docelowo ma być w pełni zgodny z tworzonym przez Microsoft Windowsem. Ogromnym problemem projektu jest jednak tempo rozwoju systemu - pomimo trwających już kilkanaście lat wysiłków programistów ReactOS nadal nie opuścił fazy alpha, czyli nie nadaje się do codziennej pracy. By zmienić ten stan rzeczy Larabel zasugerował, by zrezygnować z rozwijania własnego podsystemu Win32 i stworzyć nowy, w większości oparty na kodzie Wine.

Nowy podsystem jest już tworzony przez Aleksey'a Bragina, który stara się w nim zawrzeć tyle pochodzącego z Wine kodu, ile to tylko możliwe - wykorzystywane w tym przedsięwzięciu biblioteki USER32.DLL i GDI32.DLL zostały przeniesione z niewielkimi zmianami wprost z Wine. ARWINSS – bo tak Bragin nazwał swoją implementację – ma sobie świetnie radzić rysowaniem okien i zapewnić stabilną podstawę dla dalszego rozwoju systemu. Oparcie projektu na kodzie Wine, które obsługuje obecnie m.in. gry działające pod API DirectX 10 może sprawić, że rozwój ReactOSa znacząco przyspieszy.

Zainteresowani szczegółami dotyczącymi ARWINSS znajdą wszelkie niezbędne informacje na dedykowanych stronach Wiki i w komunikacie umieszczonym na forum dyskusyjnym deweloperów projektu ReactOS.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)