reklama

Realistyczne włosy w grach dzięki technologii TressFX Hair

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Bohaterowie gier z biegiem lat zaczęli wyglądać coraz bardziej realistycznie, lecz w tyle pozostały fryzury postaci. Gdy przyjrzeć się twardzielom z najpopularniejszych produkcji to albo byli zupełnie łysi (Kratos z serii God of War), albo krótko ścięci (choćby Nathan Drake z Uncharted), a jeśli jakaś kobieta miała długie włosy, często zachowywały się one raczej jak peleryna... Przyszedł czas, by z tym skończyć — AMD prezentuje technologię TressFX Hair.

Rozwiązania graficzne firmy są na tyle zaawansowane technicznie, że posiadacze wybranych kart już z serii Radeon HD 7000 niebawem zobaczą w akcji pięknie roztrzepaną Larę Croft — pierwszym tytułem korzystającym z TressFX jest bowiem debiutujący na początku marca restart serii Tomb Raider. Szalone kosmyki, targana wiatrem oraz przeciwnościami losu grzywka, poruszająca się zgodnie z ruchami głowy i siłami grawitacji, to ma być od teraz standard. Również na konsoli — układy AMD siedzą przecież w PlayStation 4, a także ponoć w nowym Xboksie.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama