Reklamacje w UE będą rozwiązywane przez Internet i za darmo

Reklamacje w UE będą rozwiązywane przez Internet i za darmo

13.04.2012 16:53, aktualizacja: 13.04.2012 17:11

Agencja Newseria opublikowała wywiad z Różą Thun, w którym europosłanka mówi o planach dotyczących nowej platformy internetowej, przeznaczonej do rozwiązywania sporów konsumenckich. Swoich roszczeń mają na niej dochodzić sprzedawcy i konsumenci z całej Unii Europejskiej.

Platforma o nazwie Online Dispute Resolution będzie miała postać serwisu internetowego, na ktorym będzie można złożyć skargę na wybrany podmiot z wykorzystaniem odpowiedniego formularza. Na podstawie podanych danych wybrany zostanie podmiot, który opracuje rozwiązanie. Wszystko ma się odbywać w czasie nie dłuższym, niż 30 dni, a przede wszystkim w rodzimym języku dla każdej ze stron. Ponadto, dzięki platformie dochodzenie swoich praw ma być możliwe bez wchodzenia na drogę sądową.

Europosłowie liczą na to, że wprowadzenie takiej platformy ożywi handel międzynarodowy w ramach UE, tak bezpośredni, jak również internetowy. Obecnie na zakupy za granicą decyduje się tylko 6% konsumentów. Obawiamy się przede wszystkim trudności w porozumiewaniu się i trudności wynikających z różnic w przepisach. Tym czasem większy rynek przynosi korzyści obu stronom. Dla konsumentów jest to przede wszystkim większy wybór i konkurencja, więc też możliwość znalezienia tańszych produktów. Dla sprzedawców możliwość dotarcia do 500 milionów obywateli to większe zarobki. Trzeba tylko wzmocnić zaufanie między stronami.

Przepisy potrzebne do uruchomienia platformy powinny być gotowe jeszcze przed wakacjami, ale system ruszy dopiero za 2-3 lata. Najtrudniejsze będzie dostosowanie go do każdego z krajowych podmiotów pozasądowych.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)