Reklamy w MSN zgodne z zainteresowaniami

Strona główna Aktualności

O autorze

The Wall Street Journal podaje, że Microsoft rozpoczyna akcję sprzedaży reklam w oparciu o preferencje użytkowników, którzy mają je oglądać. Do tego celu zostanie wykorzystana baza danych zawierająca zainteresowania i inne informacje podawane przez użytkowników usługi Hotmail - w sumie ponad 263 milionów osób. Monitorowane będą także ich zapytania do wyszukiwarek. Wszystko po to, aby późniejsze reklamy wyświetlane w witrynie MSN.com, ale także w innych komercyjnych witrynach korporacji nie były przypadkowe, a dostosowane do konkretnego odbiorcy.

Poprzez takie działania Microsoft liczy na większy udział w rynku reklamowym, gdyż jego obecna sytuacja pozostawia wiele do życzenia - koncern z Redmond jest w tyle za Google i Yahoo, które sprzedają najwięcej reklam. Nowa oferta Microsoft wydaje się jednak bardzo kusząca dla reklamodawców, bo ci nareszcie mogą wiedzieć, kto ogląda jakie reklamy. Pozostaje pytanie - co na to użytkownicy?

© dobreprogramy