Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

MSI Radeon R9 270X - jakość za niską cenę?

Nie jestem Graczem "PRO" - po prostu gram bo lubię i czasem w ten sposób odreagowuję cały tydzień drukowania na ploterze solwentowym.
Najczęściej grywam w FPS ze stajni EA Games - czyli Battlefield i Medal of Honor.

Dlaczego akurat ta karta graficzna mnie zainteresowała ?

Bo była najtańsza z całej serii (865zł), bo ma 4GB RAM i to DDR5 Typ Łącza PCI Express 3,0 x16 i do tego szynę danych 256bit
a w komentarzach był taki kwiatek :

Troche zaryzykowałem kupując, bo niewiele o niej wiedziałem. Ale musze przyznac, ze jestem zachwycony! Bardzo cicha i wydajna karta! Dobre możliwosci OC. W BF4 na ULTRA w trybie OC karty (uwaga!!!) od 80-110 FPS'ów. zazwyczaj koło 90. przyjemny soft z trzema trybami pracy. Wygrywa z GTX760

No i wygląda przyzwoicie :

r   e   k   l   a   m   a

Mając starego Geforce GTX 460 mogłem tylko pomarzyć o osiągach które by pozwalały na grę przy minimalnych detalach, oraz na stałe pokazywanie się 30klatek na sekundę.
(To już jest wystarczające by oko ludzkie widziało płynny ruch.)
Ale gdy nam się mimo to zacina gra w jakimś magicznym miejscu to człowieka krew zalewa i powoli chce coś z tym zrobić. Zaczynam się denerwować zamiast relaksować i co tu zrobić ?

… może w szachy 3D?

W sumie to jest wyjście - kupić nową kartę graficzną która będzie miała wystarczający zapas mocy obliczeniowej aby obsłużyć Battlefield4.
A może dołożyć jeszcze troszkę i pomyśleć o przyszłości.
No właśnie ale jak wygląda przyszłość ?

DirectX 11.2 to stara technologia rozwijana prawie od początku równocześnie z OpenGL. W kartach graficznych AMD mamy troszkę inną technologię – MANTLE to API, podobnie jak DirectX albo OpenGL i służy jako pomost między kartą graficzną, a oprogramowaniem. Jednak w odróżnieniu od wymienionych przed chwilą API, Mantle ma w dużo lepszym stopniu wykorzystać moce drzemiące w naszych pecetach. Zwłaszcza gdy możemy wykorzystać architekturę akceleratorów graficznych o nazwie Graphics Core Next , gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API czy nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.

W sumie to miałem do wyboru karty graficzne :
MSI GF GTX760 2GB DDR5 256bit PCI-e

lub

MSI Radeon R9 270X 4GB 256 PCI-E GDDR5 Gaming

Co mnie skłoniło do wypróbowania Radeona ?

Była już mowa o potworach które zdobyły pola walk w Battlefield4 z rodziny AMD.

R9 280X

R9 290X

Czas na coś mniejszego ale także ze wsparciem MANTLE, znajdujące się na końcu łańcuszka. Bo to właśnie cała seria Radeonów z linii R9 dla których przygotowano architekturę GCN, na niej bazują Radeony 290X, 290, 280X, 270X i 270 . Bardzo wydajne układy robią użytek z rewolucyjnej technologii AMD Eyefinity, która pozwala poszerzyć zakres obrazu generowanego o kolejne monitory przy rozdzielczości 4K. Jeśli już przestaliśmy wojować możemy zapuścić coś miłego dla ucha lub oczka wtedy kolejna inteligentna technologia ZeroCore sprawia, że gdy nie potrzebujemy dużej mocy obliczeniowej do generowania kolejnych klatek obrazu, zużycie prądu jest minimalne. System chłodzenia Twin Frozr IV składa się w dużej mierze z aluminium, które obejmuje większą część karty oraz rurek (heat pipe) odprowadzających ciepło. Ciepło z GPU odprowadzane jest przez te rurki w sposób zaprojektowany przez MSI, nazwaną technologią SuperPipe. SuperPipe oddaje ciepło dwukrotnie szybciej niż zwykłe ciepłowody.
MSI dostarcza wszystkich nowych technologii sterowania przepływem powietrza na Twin Frozr. Zaprojektowane dwa, duże wentylatory rozpraszają natychmiastowo ciepło.

Bla bla bla bla …. koniec tego techno bełkotu.

Może teraz o samej karcie graficznej:

Wymiary : 260x129x38mm – czyli zajmuje nam 2 sloty

waga : 757g.

Maksymalna rozdzielczość : 2560x1600

taktowanie rdzenia : 1030MHz,

- Silent mode 1050MHz

- Gaming mode 1080MHz

- OC mode 1120MHz
częstotliwość RAMDAC : 400MHz

taktowanie pamięci : 5600MHz

Procesory Strumieniowe 1280

Zasilanie doprowadzają dwa gniazda 6-pinowe.

Pobór Mocy : w spoczynku 16Wat przy obciążeniu do 180Wat

Zalecany Zasilacz : 500WAT lub więcej !!!

Wyjścia : HDMI

DVI-D

DVI -I

Display Port

Troszkę Bęchmarków na zakończenie:

i jeszcze z Star Swarm :

== Hardware Configuration =================================
GPU: AMD Radeon R9 200 Series
CPU: GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
Physical Cores: 4
Logical Cores: 4
Physical Memory: 8566247424
Allocatable Memory: 140737488224256
===========================================================

== Configuration ==========================================
API: Mantle
Scenario: ScenarioFollow.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Deferred Contexts: Disabled
Temporal AA Duration: 16
Temporal AA Time Slice: 2
Detailed Frame Info: Off
===========================================================

== Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 15875

Average FPS: 44.10
Average Unit Count: 4320
Maximum Unit Count: 5562
Average Batches/MS: 626.93
Maximum Batches/MS: 3142.50
Average Batch Count: 16505
Maximum Batch Count: 145767
===========================================================
===========================================================
Oxide Games
Star Swarm Stress Test - ©2013
C:\Users\tppw1918\Documents\Star Swarm\Output_14_04_14_1611.txt
Version 1.10
04/14/2014 16:11
===========================================================

== Hardware Configuration =================================
GPU: AMD Radeon R9 200 Series
CPU: GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
Physical Cores: 4
Logical Cores: 4
Physical Memory: 8566251520
Allocatable Memory: 140737488224256
===========================================================

== Configuration ==========================================
API: DirectX
Scenario: ScenarioFollow.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Deferred Contexts: Disabled
Temporal AA Duration: 16
Temporal AA Time Slice: 2
Detailed Frame Info: Off
===========================================================

== Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 9760

Average FPS: 27.11
Average Unit Count: 3890
Maximum Unit Count: 5368
Average Batches/MS: 448.48
Maximum Batches/MS: 1079.55
Average Batch Count: 17918
Maximum Batch Count: 97838
===========================================================
===========================================================
Oxide Games
Star Swarm Stress Test - ©2013
C:\Users\tppw1918\Documents\Star Swarm\Output_14_04_14_1603.txt
Version 1.10
04/14/2014 16:03
===========================================================

== Hardware Configuration =================================
GPU: AMD Radeon R9 200 Series
CPU: GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
Physical Cores: 4
Logical Cores: 4
Physical Memory: 8566251520
Allocatable Memory: 140737488224256
===========================================================

== Configuration ==========================================
API: Mantle
Scenario: ScenarioFollow.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Deferred Contexts: Disabled
Temporal AA Duration: 16
Temporal AA Time Slice: 2
Detailed Frame Info: Off
===========================================================

== Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 14547

Average FPS: 40.41
Average Unit Count: 4293
Maximum Unit Count: 5439
Average Batches/MS: 848.61
Maximum Batches/MS: 3831.84
Average Batch Count: 23063
Maximum Batch Count: 133757
=========================================================== 

windows sprzęt gry

Komentarze