Rośnie sprzedaż tabletów - już nie tylko iPady

Rośnie sprzedaż tabletów - już nie tylko iPady

Wojciech Cybulski
24.11.2011 08:14

Najnowszy raport NPD Group wskazuje, że na rynku tabletów liczy się już nie tylko Apple - produkty konkurencji stale zyskują na popularności, a ich sprzedaż systematycznie rośnie.

Przez pierwsze 10 miesięcy bieżącego roku tylko w USA do klientów trafiło 1,2 miliona tabletów innych niż iPady. Urządzenia te wygenerowały przychody rzędu 415 milionów dolarów. Wśród producentów tego typu urządzeń dominują firmy z branży komputerowej, takie jak HP czy ASUS. Zaskakuje fakt, że najwięcej - bo aż 17% - tabletów innych niż iPad, zostało sprzedanych przez Hewlett Packard. Przypomnijmy, że 4 miesiące temu HP poinformował, że zaprzestanie produkowania i rozwijania urządzeń z WebOS i równocześnie obniżył ich cenę, by pozbyć się zapasów magazynowych. Obniżka ta sprawiła, że TouchPad nagle stał się bardzo popularnym urządzeniem. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Samsung. Wśród osób kupujących tablet bez logo nadgryzionego jabłka aż 16% zdecydowało się na oferowane przez tego producenta modele Galaxy Tab. Klienci chętnie sięgali także po urządzenia ASUS'a - tablet tego producenta wybrał co dziesiąty kupujący. Takim samym - 9% - udziałem w sprzedaży mogły się natomiast pochwalić dwie firmy, Motorola i Acer.

Z raportu NPD Group wynika, że osoby kupujące tablety przeznaczyły także znaczne środki na zakup akcesoriów dla swoich urządzeń - w szczególności wszelkiej maści pokrowców i folii ochronnych. Łączne przychody branży ze sprzedaży tabletów (z wyłączeniem produktów Apple) i przeznaczonych dla nich dodatków wyniosły w tym roku prawie 0,7 miliarda dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)