r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Ruszyło Lego Life, bo dzieci potrzebują bezpiecznej społecznościówki

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Dla Lego wiek nie jest przeszkodą w korzystaniu z serwisu społecznościowego. Producent zabawek uruchomił bezpieczny portal społecznościowy specjalnie dla najmłodszych konstruktorów, Lego Life, dla dzieci poniżej 13 roku życia. Serwis społecznościowy już działa w czterech krajach i niebawem dotrze także do Polski. Podczas testów w Wielkiej Brytanii platforma została dobrze przyjęta i cieszyła się popularnością.

Lego Life przede wszystkim ma być usługą bezpieczną dla dzieci i to jeden z priorytetów Lego. Firma zapewnia, że dokłada wszelkich starań by chronić dane osobowe najmłodszych, a przy tym tworzy pełne szacunku i odpowiedzialne treści marketingowe. Powstał także autorski kodeks postępowania, a nad odpowiednią atmosferą czuwać ma oddział doskonale wyszkolonych moderatorów, którzy sprawdzą każdy wpis na forum i każde zdjęcie w galerii. Serwis społecznościowy ma podlegać taki samo rygorystycznym zasadom bezpieczeństwa, jak zabawki, certyfikowane w 140 krajach. Przy zabezpieczeniach serwisu współpracował UNICEF i FTC.

Do korzystania z platformy Lego potrzebna jest aplikacja mobilna, na razie dostępna dla iOS-a i tabletów Kindle Fire. Dzieci nie mogą używać swoich prawdziwych imion – nicki są generowane przez automat, składający 3 losowe słowa w ciągi typu „DarkMonkeyShrimp”, co ma ochronić ich tożsamość. Każdy z użytkowników może przygotować swojego awatara w postaci klasycznej minifigurki lub minilaleczki (jak w Lego Friends). Udostępniać można zdjęcia, programy dla robotów, a w przyszłości także filmy (mówi się o animacjach poklatkowych z udziałem klocków).

r   e   k   l   a   m   a

Podstawową funkcją Lego Life jest oczywiście udostępnianie społeczności budowniczych własnych projektów i pomysłów na konstrukcje z klocków. Aplikacja pozwoli zrobić zdjęcia i prowadzić galerię. Podobnie jak na Instagramie, będzie można komentować i „lubić” zdjęcia innych użytkowników, oznaczać je hashtagami, śledzić aktywność znajomych i poznawać nowych. Zdjęcia przed publikacją będą przechodzić moderację. Nie można publikować obrazów pokazujących prawdziwe osoby (w tym selfie, co wiąże się z ochroną prywatności), niezwiązanych z Lego lub linkujących do innych stron, co jest akurat oczywiste, a także nieodpowiednich dla wieku użytkowników. Co się kryje za tym ostatnim warunkiem, zdecydują moderatorzy. Oczywiście za wstępną moderację będzie odpowiadać automat rozpoznający obraz – oznaczy twarze, napisy czy numery, mogące pomóc w identyfikacji dzieci.

Poza innymi użytkownikami, można śledzić też aktywność pewnych postaci z popularnych zestawów Lego, jak Emma z Lego Friends czy Mistrz Wu z Ninjago. Na ich kontach będą pojawiać się „inspiracje”, czasami też pracownicy Lego będą komentować zdjęcia dzieci, by zachęcić je do dalszej zabawy. Co ciekawe, platforma będzie też miała własny zestaw emoji i naklejki. Nowe naklejki będzie można zdobywać, biorąc udział w wyzwaniach, organizowanych przez obsługę portalu.

W Lego Life zawsze będzie można zobaczyć specjalnie wybrane zdjęcia najlepszych konstruktorów, ale aplikacja została tak skonstruowana, żeby każdy miał szansę zostać odkryty i zdobyć fanów. Komentarze będą moderowane, by chronić najmłodszych przed przemocą słowną, nadmierną krytyką i mową nienawiści.

Lego przekonuje, że taka platforma jest potrzebna i nie chodzi tylko o potencjał marketingowy (zdjęcia konkurencyjnych produktów nie będą moderowane). Serwisy społecznościowe „dla dorosłych” z ograniczeniami wieku nie są do tego odpowiednie, a dzieci chcą dzielić się osiągnięciami z kimś więcej, niż tylko znajomymi i rodziną, doskonale zdając sobie sprawę, że Internet daje taką możliwość. Istnieje co prawda magazyn Lego Club, ale trudno żeby każde ze zdjęć zostało wyróżnione w społeczności liczącej 6 milionów członków.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.