Rynek tabletów na minusie – Apple i Samsung z największymi stratami Strona główna Aktualności03.08.2015 14:46 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Brak innowacji, stagnacja oraz smartfony z dużymi wyświetlaczami – tak eksperci określają najważniejsze powody istotnego spadku sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale 2015 roku w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Przynajmniej w przypadku liderów rynku. Najwięcej straciło Apple – liczba sprzedanych tabletów tej firmy spadła z 13,3 do 10,9 mln egzemplarzy. Niewiele lepiej sytuacja ma się w przypadku Samsunga, który zanotował spadek liczby sprzedanych tabletów o milion. Źródło: idc.com Umiarkowane powody do zadowolenia ma natomiast Lenovo, które sprzedało przez pierwsze trzy miesiące roku 2015 o 100 tysięcy więcej urządzeń, niż przed rokiem. Taka tendencja idzie w zgodzie z opiniami analityków z International Data Corporation – chiński producent nie obawiał się stosowania innowacji, jak choćby umieszczenie w tablecie rzutnika, jak to było w przypadku modelu Yoga Tablet 2 Pro. Wzrost można zauważyć także na przykładzie Huawei i LG. Niemniej nadal posiadają one udziały w rynku rzędu kolejno 3,7% i 3,6%. Huawei sprzedało zatem w tym roku o 800 tysięcy sztuk tabletów więcej, niż w zeszłym roku (103,6% wzrost). Natomiast w przypadku LG liczba sprzedanych urządzeń zwiększyła się już o 1,1 mln, co stanowi wzrost rzędu 246,4%. Nie zmienia to faktu, że summa summarum w pierwszym kwartale tego roku, rynek tabletów i urządzeń hybrydowych skurczył się aż o 7%. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Aplikacja Apple TV już dostępna na telewizorach LG OLED i LCD 4 lut 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie SmartDom 21 Telewizory Samsung zgodne ze standardem DVB-T2 23 sty 2020 Materiał prasowy Sprzęt 25 Samsung Galaxy S20 na oficjalnych zdjęciach. Aparaty jak spod dziurkacza do papieru 5 lut 2020 Karolina Modzelewska Sprzęt 72 Apple robi przymiarki do procesorów AMD Ryzen. Udowadnia to beta macOS 10.15.4 8 lut 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 70
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Brak innowacji, stagnacja oraz smartfony z dużymi wyświetlaczami – tak eksperci określają najważniejsze powody istotnego spadku sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale 2015 roku w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Przynajmniej w przypadku liderów rynku. Najwięcej straciło Apple – liczba sprzedanych tabletów tej firmy spadła z 13,3 do 10,9 mln egzemplarzy. Niewiele lepiej sytuacja ma się w przypadku Samsunga, który zanotował spadek liczby sprzedanych tabletów o milion. Źródło: idc.com Umiarkowane powody do zadowolenia ma natomiast Lenovo, które sprzedało przez pierwsze trzy miesiące roku 2015 o 100 tysięcy więcej urządzeń, niż przed rokiem. Taka tendencja idzie w zgodzie z opiniami analityków z International Data Corporation – chiński producent nie obawiał się stosowania innowacji, jak choćby umieszczenie w tablecie rzutnika, jak to było w przypadku modelu Yoga Tablet 2 Pro. Wzrost można zauważyć także na przykładzie Huawei i LG. Niemniej nadal posiadają one udziały w rynku rzędu kolejno 3,7% i 3,6%. Huawei sprzedało zatem w tym roku o 800 tysięcy sztuk tabletów więcej, niż w zeszłym roku (103,6% wzrost). Natomiast w przypadku LG liczba sprzedanych urządzeń zwiększyła się już o 1,1 mln, co stanowi wzrost rzędu 246,4%. Nie zmienia to faktu, że summa summarum w pierwszym kwartale tego roku, rynek tabletów i urządzeń hybrydowych skurczył się aż o 7%. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji