reklama

Rynek tabletów na minusie – Apple i Samsung z największymi stratami

Strona główna Aktualności

O autorze

Na dziobie okrętu. Stawia znaczące nad znaczonym, lubi czapki z daszkiem, teorię gier, tłumaczenia maszynowe i karabiny maszynowe.

Brak innowacji, stagnacja oraz smartfony z dużymi wyświetlaczami – tak eksperci określają najważniejsze powody istotnego spadku sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale 2015 roku w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Przynajmniej w przypadku liderów rynku. Najwięcej straciło Apple – liczba sprzedanych tabletów tej firmy spadła z 13,3 do 10,9 mln egzemplarzy. Niewiele lepiej sytuacja ma się w przypadku Samsunga, który zanotował spadek liczby sprzedanych tabletów o milion.

Źródło: idc.comŹródło: idc.com
Źródło: idc.com

Umiarkowane powody do zadowolenia ma natomiast Lenovo, które sprzedało przez pierwsze trzy miesiące roku 2015 o 100 tysięcy więcej urządzeń, niż przed rokiem. Taka tendencja idzie w zgodzie z opiniami analityków z International Data Corporation – chiński producent nie obawiał się stosowania innowacji, jak choćby umieszczenie w tablecie rzutnika, jak to było w przypadku modelu Yoga Tablet 2 Pro.

Wzrost można zauważyć także na przykładzie Huawei i LG. Niemniej nadal posiadają one udziały w rynku rzędu kolejno 3,7% i 3,6%. Huawei sprzedało zatem w tym roku o 800 tysięcy sztuk tabletów więcej, niż w zeszłym roku (103,6% wzrost). Natomiast w przypadku LG liczba sprzedanych urządzeń zwiększyła się już o 1,1 mln, co stanowi wzrost rzędu 246,4%. Nie zmienia to faktu, że summa summarum w pierwszym kwartale tego roku, rynek tabletów i urządzeń hybrydowych skurczył się aż o 7%.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić