Selectivv Index prześledzi nastroje społeczno-ekonomiczne Polaków

Strona główna Aktualności

O autorze

Polacy kupują więcej czy mniej? Tankują samochód częściej czy rzadziej? Jeżdżą zagranicę czy nie? Odpowiedzi na te pytania ma udzielić Selectivv Index; wskaźnik do mierzenia nastrojów społeczno-ekonomicznych zbudowany w oparciu o big data i geotrapping.

Jak chwalą się twórcy systemu, firma Selectivv, jest to pierwszy tego typu projekt na świecie. Dane mają być co miesiąc aktualizowane o nowe statystyki.

W tej chwili system obsługuje trzy obszary: handel detaliczny (SEL HANDEL), stacje benzynowe (SEL STACJE) i zagraniczny ruch turystyczny (SEL TURYSTYKA).

Zasada działania jest bardzo prosta. W 441 lokalizacjach zastosowano technologię geotrappingu (pol. pułapki lokalizacyjne), która pozwala uzyskać dane o położeniu użytkowników smartfona. (Prawdopodobnie poprzez GPS, ale nie jest to nigdzie doprecyzowane). Według autorów pomysłu, oznacza to możliwość comiesięcznego monitorowania grupy blisko 21 mln Polaków.

System zlicza liczbę odwiedzin konkretnych punktów (miejsc), a następie porównuje uzyskane informacje do danych pobranych w miesiącu minionym.

Mówiąc obrazowo, sprawdza na przykład ile osób w danym okresie odwiedziło centra handlowe, hipermarkety, dyskonty spożywcze czy stacje benzynowe, a także ile wyjechało zagranicę.

5. dnia każdego miesiąca o godz. 12:00 następuje publikacja odświeżonego indeksu.

Dla przedsiębiorców i inwestorów

Według Selectivv, nowy indeks jest wyjściem naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, marketingowców i inwestorów. Firmy będą mogły porównać własne wyniki z kondycją gospodarki, działy reklamy – sprawdzić efektywność kampanii, a inwestorzy – oszacować wartość akcji spółek.

© dobreprogramy