Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube

Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube

Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube
08.05.2015 01:08

Dominacji YouTube na rynku internetowego wideo nic nie możezagrozić. Ale to samo mówiono przecież już o wielu innychdominujących serwisach. A gdyby pojawił się popierany przezproducentów muzyki i filmu gracz, który zechciałby zdobyć dlasiebie część tego tortu? Wall Street Journal poinformował dziś,że wejściem w usługi strumieniowania wideo zainteresowało sięSpotify – ogromnie popularna usługa strumieniowania muzyki.

Działania Spotify wydają się być zakrojone na wielką skalę.Operator usługi, z której korzysta 60 mln internautów (w tym 15milionów płacących za wolne od reklam konta Premium) aktywnieszuka nowych użytkowników, uruchamiając rodzinne plany taryfowe.Niedawno podpisał umowępartnerską z Sony, dzięki której Spotify staje się domyślnąaplikacją muzyczną na konsolach PlayStation 3 i 4 oraz smartfonachi tabletach z serii Xperia. Czemu więc nie poszerzyć zakresu swoichusług o rynek wideo, szczególnie teraz, gdy coraz więcej słyszysię o planach płatności za wolne od reklam YouTube?

Obraz

Według informatorów Wall Street Journal, Spotify prowadziobecnie rozmowy z twórcami treści, starając się nie tylkopozyskać ich produkcje, ale też zainicjować tworzenie dostępnychpod swoją marką unikalnych treści – tak jak robią to np.Netflix i Amazon. To miałoby pozwolić na zbudowanie wysocekonkurencyjnej usługi streamingu wideo, dostępnej zarówno w wersjidarmowej, jak i abonamentowej, pozbawionej reklam.

Oczywiście rzucenie wyzwania YouTube nie dzieje się w próżni.Analitycy tego rynku twierdzą, że jednym z największych zagrożeńdla Spotify w jego obecnej postaci jest zapowiadana na czerwiecpremiera usługi Beats Music firmy Apple. Zanim to nastąpi, wciążnie przynoszące zysków Spotify chce swoje plany oficjalnieprzedstawić jeszcze w maju, podczas zapowiedzianej na 20 tegomiesiąca konferencji prasowej. Pomoże to zapewne w zdobyciukolejnych pieniędzy od inwestorów – dziś Spotify wyceniane jestjuż na 8,4 mld dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)