Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Poprawne formatowanie wpisów na naszym blogu

Na naszym blogu piszę od kilku lat, od prawie dwóch jestem moderatorem (kurcze, to już tyle czasu minęło), dzięki temu mam możliwość zobaczenia jak nasi blogerzy formatują swoje wpisy przed publikacją, a tu niestety bardzo często są popełniane proste błędy, które później nie wyglądają za dobrze po publikacji. Niestety każdy taki błąd po dostaniu na się wpisu na główną razi, a nasza władza (czytaj redakcja) nie jest zachwycona jeśli na głównej lądują wpisy z bykami. Postanowiłem więc zebrać najczęstsze błędy pojawiające się podczas formatowania tekstów.

Kilka grzechów głównych

Na początek może kilka spraw, które wydają się oczywiste, ale niestety niektórzy autorzy zapominają, a mianowicie:


  • Na końcu tytułu wpisu nie dajemy kropek ani innych znaków przestankowych
  • To samo tyczy się śródtytułów
  • Nie piszemy tytułów ani śródtytułów wielkimi literami
  • Nie rozpoczynamy wpisu od nagłówków H2 i H3
  • Nie dajemy grafiki lub playera YouTube na początku wpisu
  • Nie dajemy również "Enter" (lub podwójnego Enter) po każdym zdaniu
  • Nie używamy cytatów jako śródtytułów
  • Nie nadużywamy nagłówków H2i H3
  • Pamiętajmy o prawidłowym nazywaniu produktów - Np. kiedyś pojawił się wpis o Windows 2012. A jak wiadomo nie ma takiego produktu, jest Windows Server 2012

Kolejne 3 problemy

Listy punktowane

Najczęściej jednak popełnianym błędem jest formatowanie list. W tej materii pojawiają się różne kwiatki, które niejednokrotnie dające bardzo ciekawe efekty:). Tak powinno wyglądać
prawidłowe formatowanie listy:

r   e   k   l   a   m   a

  • [list]
  • [item]Punkt 1[/item]
  • [item]Punkt 2[/item]
  • [item]Punkt 3[/item]
  • [/list]

Jeśli jest jakiś problem z formatowaniem, zawsze możecie skopiować powyższy kod i wszystko będzie w porządku.

Niestety niejednokrotnie formatowanie list przedstawia się w taki sposób:


  • [list]
  • [item]Punkt 1[/item]
  • [item][/item]
  • [item][/item]
  • [/list]
  • .
  • [list]
  • [item]Punkt 2[/item]
  • [item][/item]
  • [item][/item]
  • [/list]
  • .
  • [list]
  • [item]Punkt 3[/item]
  • [item][/item]
  • [item][/item]
  • [/list]

Lub w taki sposób:


  • [list]
  • [item]Punkt 1[/item]
  • [/list]
  • .
  • [list]
  • [item]Punkt 2[/item]
  • [/list]
  • .
  • [list]
  • [item]Punkt 3[/item]
  • [/list]

Lub jeszcze tak:


  • [item]Punkt 1[/item]
  • [item]Punkt 2[/item]
  • [item]Punkt 3[/item]
  • zapominając całkowicie o tagu list

Nie dość, ze nie wygląda to dobrze to jeszcze później czytanie poprzestawianych list jest bardzo niewygodne.

Odnośniki

Drugim problem są linki, niejednokrotnie piszecie w linku "słówko" http, które do niczego nie jest potrzebne, czyli coś co często wygląda tak:


  • [url=http://dobreprogramy.pl]http://dobreprogramy.pl[/url]

powinno wyglądać tak :


  • [url=http://dobreprogramy.pl]dobreprogramy.pl[/url]

Entery

Trafiają się również blogerzy, którzy po każdym akapicie, lub każdym zdjęciu dają kilka (lub nawet kilkanaście) enterów. Jest to niepotrzebne, a dodatkowo w trybie edycji strasznie rozstrzela tekst. Tych wielokrotnych enterów i tak nie widać po publikacji wpisu.

A co idzie na główną

Nie raz i nie dwa zdarzyły się pytania od blogerów dlaczego mój wpis nie trafił na stronę główną bloga. Poniżej macie listę wymagań jakie wpis powinien posiadać aby trafić na stronę główną bloga:


  • Wpis musi być powiązany z IT (choćby luźno, ale jednak musi być o IT)
  • Wpis musi być odpowiedniej długości - dwa zdania jedna grafika to trochę za mało
  • Oczywiście wpis musi być odpowiednio sformatowany
  • No i oczywiście nie może być plagiatem
  • Wpis również nie może być reklamą - do tego służy inny dział portalu

Dzięki za przeczytanie

Niestety powyższe błędy popełniane są nie tylko przez nowych blogerów, ale trafiają się tez przedstawiciele tzw "betonu", którzy popełnia błędy podczas formatowania (co prawa rzadko, ale jednak). Mam nadzieje, że powyższe wytyczne pozwolą wam unikać błędów podczas pisania blogów, dzięki czemu i nasze życie moderatorskie będzie łatwiejsze.

Na koniec tylko spis treści i na dziś wystarczy:) 

porady

Komentarze