Na stronie inicjatywy StopBadware można przeczytać, że największe firmy związane z reklamą Internetową zawiązały sojusz, który ma uczynić sieć bezpieczniejszą — Ads Integrity Alliance.
Aol, Facebook, Google, Interactive Advertising Bureau i Twitter zajmą się opracowaniem wytycznych, które pozwolą rozpoznawać „złe reklamy”. Sojusz będzie walczył z reklamowaniem podrobionych towarów, stron przeznaczonych do phishingu i rozprowadzających wirusy. Zgromadzone informacje będą dostarczane również organizacjom stanowiącym prawo oraz organom ścigania. Zadanie jest zbyt trudne, aby jedna agencja była w stanie się tym zająć — pisze Google na blogu.
Na swoim blogu Google informuje również, że tylko w ubiegłym roku wyłączył 130 milionów reklam i zablokował 800 tysięcy korzystających z jego usług reklamodawców. Niestety wyrzuconemu z jednego miejsca klientowi o wątpliwej reputacji nikt nie zabroni skorzystać z usług innego pośrednika, dlatego właśnie ważna jest współpraca firm dostarczających reklamy odbiorcom.
Inicjatywa StopBadware, której częścią jest sojusz, powstała w 2006 roku. Wielu stronom i dostawcom oprogramowania na bieżąco dostarcza najświeższe informacje o atakach w sieci (malware, phishing, strony z wirusami w pobieranych plikach) i tym samym chroni użytkowników. Ads Integrity Alliance ma nadzieję wnieść podobny wkład w nasze bezpieczeństwo w sieci i komfort korzystania ze stron internetowych.