reklama

Sony wprowadzi uciążliwe reklamy w grach?

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Wiele firm zgłasza do urzędów patentowych na całym świecie codziennie setki rozwiązań, które chcą zastrzec. Graczy szczególnie interesuje to, o zastosowaniu jakich mechanizmów myślą producenci sprzętu, w tym Apple, Microsoft, Nintendo czy Sony. Ten ostatni gigant, jak się dopiero niedawno okazało, od jakiegoś już czasu przypatruje się między innymi sprawie wprowadzenia reklam w trakcie grania.

Mechanizm byłby niezwykle prosty i wzorowany na tym stosowanym od dawna przez komercyjne stacje telewizyjne, acz oczywiście odpowiednio zmodyfikowany. Jeżeli kiedyś wejdzie w życie, podczas zabawy z konsolą, albo na komputerze, gra w pewnym momencie zwolni, co oznaczać ma, że za moment na ekranie pojawi się reklama. Po jej wyświetleniu zabawa zostanie wznowiona, a w przypadku dłuższych materiałów promocyjnych ewentualnie przewinięta o kilka sekund, żeby gracz przypomniał sobie, gdzie skończył.

Patent z punktu widzenia konsumenta może wydawać się bzdurą, nie należy jednak zapominać, że w telewizji także kiedyś nie było reklam w środku nadawanego filmu. Pozostaje pytanie, czy chodziłoby o stosowanie systemu wyłącznie w przypadku gier darmowych, w ten sposób je utrzymując i za pozyskane z reklam środki rozwijając, czy też przy postępującym przenoszeniu wszystkiego do chmury oraz coraz powszechniejszym wymaganiu od graczy stałego dostępu do Internetu to nie stanie się kiedyś jednak ogólno panującą modą...

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić