Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy

Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy

Hotele staną się bardziej nowoczesne
Hotele staną się bardziej nowoczesne
Adam Bednarek
30.03.2021 15:38, aktualizacja: 06.03.2024 21:40

Kiedy jeszcze kilka lat temu wyobrażano sobie "hotel przyszłości", przed oczami stawały roboty pełniące funkcję recepcjonistów i tragarzy. Rzeczywistość okazała się inna. Wszelkie niezbędne rzeczy są już w komórce lub komputerze, by nowoczesny hotel mógł działać.

Eksperyment z dinozaurami-robotami przyjmującymi gości się nie powiódł, więc cyfrowy hotel musi wyglądać inaczej. Wiemy już, jak. Accor, wiodąca grupa hotelarska na świecie, otworzy "pierwszy w pełni cyfrowy hotel działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii". Będzie zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road.

Wyobrażać można sobie mnóstwo gadżetów i rozwiązań rodem z filmów science-fiction, ale tak naprawdę bazą całego systemu jest smartfon albo komputer hotelowego gościa.

Zameldowanie się w hotelu będzie łatwiejsze dzięki inteligentnym bezkontaktowym rozwiązaniom online. Każdy gość będzie mógł samodzielnie zameldować się w hotelu z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa. Accor rozszerza także istniejącą funkcjonalność szybkiego wymeldowania (FCO – Fast Check-Out) dla wszystkich gości, dostępną z poziomu urządzeń mobilnych i oferującą wysłanie faktury w formacie PDF na skrzynkę e-mail.

W smartfonie znajdą się też klucze, pozwalające korzystać z wind czy otwierać drzwi do pokoju. Accor planuje wprowadzić rozwiązanie Accor Key na całym świecie, a tylko w samym 2021 grupa wyposaży 20 tys. drzwi w tę funkcjonalność, która będzie dostępna także we wszystkich hotelach uruchamianych od lata bieżącego roku.

Telefonem zapłaci się za pobyt oraz zamówi jedzenie lub inne hotelowe usługi do pokoju. Hotelowe systemy będą powiązane z aplikacją Whatsapp, tak aby ułatwić kontakt z obsługą.

Zapewne gdyby nie pandemia takie nowinki wprowadzane byłyby wolniej i mniej pewnie - bo niewykluczone, że wielu klientów przyzwyczajonych jest do tradycyjnej formy kontaktu.

Tymczasem teraz hotele nie mają wyjścia. Branża nie tylko w Polsce jest zamrożona, a w powrocie do działania pomóc może ograniczenie kontaktu obsługi z gośćmi. Zmiana wymuszona pandemią na pewno jednak zostanie na lata, przyspieszając nieuniknione.

Rozwój hotelu pokazuje też inną ciekawą rzecz. Jeszcze kilka lat temu nowoczesność często powiązywano z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale "w ciele" robotów. Okazuje się, że SI ułatwiająca życie jest po prostu w naszych telefonach i są to aplikacje oraz asystenci. Towarzystwa, pomocy i partnera w załatwianiu codziennych problemów znajdziemy właśnie tam.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)