reklama

Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię

Strona główna Aktualności

O autorze

Bardziej ceni wygląd niż wydajność. Fan gadżetów, smukłych laptopów, zgrabnych smartfonów i motoryzacji, zwłaszcza tej niemieckiej.

Spotify oraz inne muzyczne serwisy streamingowe znacząco wpłynęły na rynek muzyczny. Niektórzy twierdzą, że zdefiniowały go na nowo, dając łatwy, tani i legalny dostęp do ogromnych bibliotek muzycznych. Teraz Spotify chce zdefiniować nową kategorię sprzętu muzycznego.

Zarząd Spotify nie ma powodów do narzekania – usługa może pochwalić się ponad 50 mln abonentów, z czego 10 mln przybyło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. To ogromny wzrost, który pokazuje jak zmieniło się nasze podejście do serwisów streamingowych, które w dobie szybkich łączy internetowych stają się najwygodniejszym sposobem dostępu do muzyki, seriali i filmów. Te 50 mln subskrypcji to dopiero początek rozrostu Spotify, firma chce wejść w nową kategorię i zacząć produkować sprzęt.

Spotify miało poszukiwać ludzi specjalizujących się w projektowaniu sprzętu audio. Pojawiło się ogłoszenie, które zostało już usunięte, ale z niego możemy wywnioskować jakie plany ma szwedzka firma. Przede wszystkim zadaniem sprzętu będzie dostarczenie biblioteki Spotify, co jest oczywiste, a więc musi być on stale podłączony do Internetu. Ponadto, ma on zdefiniować nową kategorię, tak, jak zrobił to Pebble Watch czy Amazon Echo.

Niestety, obecnie wiemy o przyszłym urządzeniu Spotify niewiele ponad to. Może to być sprzęt przypominający Amazon Echo, ale także mogą to być słuchawki. Dobrym rozwiązaniem byłoby oddzielenie tego typu urządzeń od aplikacji na smartfonie i uczynienie ich samodzielnymi. W końcu zwykły głośnik Bluetooth nie miałby sensu, taki przecież możemy już kupić, podłączyć go przez Bluetooth do smartfona i odtwarzać muzykę z aplikacji.

Możliwe, że ambitne plany zdefiniowania nowej kategorii, przyniosą coś naprawdę interesującego. Niekoniecznie musi być to sprzęt, który zostanie kupiony przez miliony osób, firma może przecież celować w określoną niszę, np. audiofilską, tym bardziej, że główny dochód będzie pochodził ze świadczenia muzycznego serwisu streamingowego. Prawdopodobnie na ogłoszenie planów przez Spotify przyjdzie nam poczekać, nie mówiąc już o pierwszym sprzęcie.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić