Spotify przegrało na znaczącym rynku? Apple Music miało po prostu łatwiej

Strona główna Aktualności

O autorze

Apple Music pojawiło się później, oferuje gorsze aplikacje na Androida i Windowsa, ale właśnie pokonało Spotify pod względem liczby płacących użytkowników. Oczywiście usługa ze Szwecji wciąż jest tą ogólnie najpopularniejszą, ale przegrała na ważnym rynku.

Jak informuje serwis Digital Music News, powołując się na dane dostarczone przez jednego z głównych dystrybutorów muzyki, usługa Apple właśnie wyprzedziła Spotify. Warto zaznaczyć, że informacje dotyczą amerykańskie rynku, na którym Apple Music wystartowało z uprzywilejowanej pozycji.

Nawet jeśli Apple Music oferuje przeciętne aplikacje na Androida czy Windowsa, to na iPhone’ach lub Makach nie odstaje już Spotify. Co więcej, aplikacje są zainstalowane na iOS i macOS już po wyjęciu urządzenia z pudełka. Wystarczy dodać kartę płatniczą, aby zacząć korzystać z usługi. Ponadto Apple Music świetnie integruje się ze sprzętem Apple, np. możliwość słuchania na Watchu, bez smartfona. Warto również dodać, że według StatCounter iOS ma 53% udziałów na rynku amerykańskim. Nic więc dziwnego, że usługa staje się coraz popularniejsza.

Apple Music jak najbardziej może wydawać się atrakcyjniejszym wyborem dla osoby korzystającej głównie ze sprzętu Apple (także w Polsce). Według wspomnianych danych, usługa w USA może pochwalić się ponad 20 mln płacących użytkowników. Z kolei wynik Spotify wynosi około 20 mln. Przewaga Apple Music jest więc nieznaczna, ale to właśnie produkt z Cupertino może pochwalić się szybszym wzrostem subskrybentów – Apple Music 5%, Spotify 2%.

Spotify wciąż pozostaje liderem na rynku globalnym, mając 70 mln płacących użytkowników. Ponadto wraz z osobami korzystającymi z darmowego planu, stanowią oni grupę 160 mln osób. Natomiast z Apple Music korzysta 45 mln osób (nie jest dostępna darmowa wersja).

© dobreprogramy