Stabilny Chrome 18 — 3D na każdym komputerze

Stabilny Chrome 18 — 3D na każdym komputerze

29.03.2012 13:19

18 wersja przeglądarki Chrome trafiła już do kanału przeznaczonego dla stabilnych wydań. Ponieważ cykl wydawniczy Chrome'a jest dość szybki, nie znajdziemy tu drastycznych zmian, ale warto się zainteresować dwiema ważnymi nowościami związanymi z renderowaniem obrazu.

Przede wszystkim stabilny Chrome 18 wprowadza WebGL również na starsze komputery, na których nie znajdziemy akceleracji. Google zaimplementował rasteryzer SwiftShader, który wykorzystuje procesor do wykonywania wszystkich niezbędnych dla grafiki 3D obliczeń. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się trzema wymiarami nawet na maszynach, których karty graficzne nie są obsługiwane, lub mają stare sterowniki. Oczywiście nie ma co spodziewać się cudów, a nawet płynnego działania animacji, ale strony stworzone w oparciu o WebGL powinny być w jakimś stopniu używalne.

Z kolei na maszynach, na których akceleracja jest dostępna, elementy 2D umieszczane w znaczniku <canvas> będą mogły z niej skorzystać na systemach Windows i OS X (na Linuksie wciąż są ogromne problemy ze stabilnością). Dzięki temu treść będzie renderowana dużo szybciej, co z kolei pozwoli lepiej wykorzystać zasoby w grach czy aplikacjach webowych. Według Google'a aplikacje webowe dzięki temu mogą działać szybciej, niż aplikacje natywne. Większość dwuwymiarowych elementów umieszczanych obecnie na <canvas> nie obciąża zbytnio naszych komputerów, ale sytuacja z pewnością ulegnie zmianie z czasem. Procesor graficzny poradzi sobie z wykonywaniem obliczeń dla tych obiektów dużo lepiej, niż procesor główny komputera.

Stabilną wersję przeglądarki Chrome 18 dla Windowsa, OS X i Linuksa można pobrać z poziomu naszego portalu w dziale Programy -> Internet i Komunikacja -> Przeglądarki stron WWW.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (37)