Strumieniowanie gier między komputerami ze Steam już dostępne, działa nieźle Strona główna Aktualności22.05.2014 12:18 Udostępnij: O autorze Tomasz Wrzesień @TomisH W styczniu firma Valve rozpoczęła testy beta usługi In House Streaming, czyli opcji strumieniowania gier pomiędzy komputerami w sieci domowej korzystającymi ze Steam i oto po kilku miesiącach wytężonych prac nad rozwiązaniem dopracowała je wspólnie z fanami na tyle, by wreszcie oficjalnie z nim wystartować. Pewnie wielu graczy myślących o wstawieniu do salonu niewielkiego komputerka o przeciętnej konfiguracji, by przesyłać na niego gry uruchomione na dużo mocniejszym PC schowanym gdzieś w szafie, blisko śledziło temat. Niestety do pełni zadowolenia jeszcze brakuje, ale system działa nieźle. Rozpoczęcie strumieniowania sprowadza się do uruchomienia Windowsowego klienta Steam (na razie funkcja nie jest dostępna pod OS X i Linuksem) na tym samym koncie na obu maszynach. W tym momencie powinno się już dać ruszyć z przesyłaniem poprzez proste wskazanie gry z biblioteki na PC docelowym i kliknięciu w Strumieniuj (zamiast opcji Graj). Jeżeli z jakiegoś powodu komputery nie nawiązały połączenia należy wejść w zakładkę Strumieniowania w Ustawieniach i zobaczyć czy na liście widnieje nazwa drugiego PC. Z tego co wyczytałem, czasem zwyczajne zerknięcie tutaj pomaga, żeby strumieniowanie zadziałało. Znajduje się tu także rzecz jasna kilka opcji dodatkowych, z których polecam włączenie wyświetlania informacji o wydajności w zaawansowanych ustawieniach klienta. Daje nam to wgląd w to, co się dzieje na łączach, a także wykres stabilności połączenia. Widać jak można pokombinować z wydajnością sieci domowej. Benchmark z Thiefa strumieniowany do leciwego laptopa. Bez szaleństw z routerem udało mi się bezproblemowo pobawić z kilkoma dosyć zaawansowanymi graficznie tytułami i to z wykorzystaniem sieci Wi-Fi (dla pełni komfortu zalecane jest rzecz jasna połączenie kablowe). Na domyślnych ustawieniach strumieniowania Steam dało się grać, chociaż PC w roli klienta wyświetlał obraz w niższej rozdzielczości oraz o niemal w połowę mniejszej liczbie klatek na sekundę. Opóźnienie jest, lecz tragedii nie ma. Spodziewałem się dużo gorszego efektu, a tymczasem usługa tak naprawdę tylko testowo uruchomiona od razu spisuje się całkiem dobrze. Wykorzystywana przeze mnie infrastruktura do najnowocześniejszych nie należy, więc podejrzewam, że u czytelników będzie podobnie, jeśli po prostu nie lepiej. Valve naturalnie spodziewa się kolejnych uwag, co do In House Streaming i wychodzi im naprzeciw. Podstawowe informacje na temat usługi znaleźć można w przewodniku, krótkim, ale konkretnym. Większe problemy należy zgłaszać na liście dyskusyjnej grupy poświęconej domowemu strumieniowaniu. Obyście nie musieli tutaj jednak zaglądać z powodów innych, niż zwykła ludzka ciekawość. Dajcie znać jak wszystko Wam działa. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Steam chce nagradzać naszą lojalność zniżkami i podarunkami 12 maj 2020 Jakub Krawczyński Gaming Internet 26 Rekordowy Steam: 25 milionów użytkowników jednocześnie 4 sty Darek Walach Oprogramowanie Gaming 38 Steam: Valve i wydawcy zapłacą wielomilionowe kary za blokady geograficzne gier 20 sty Jakub Krawczyński Oprogramowanie Gaming 29 Steam uprzykrzy życie dusigroszom. Koniec z kupowaniem w tańszych regionach 31 lip 2020 AdamBednarek Gaming Internet 57
Udostępnij: O autorze Tomasz Wrzesień @TomisH W styczniu firma Valve rozpoczęła testy beta usługi In House Streaming, czyli opcji strumieniowania gier pomiędzy komputerami w sieci domowej korzystającymi ze Steam i oto po kilku miesiącach wytężonych prac nad rozwiązaniem dopracowała je wspólnie z fanami na tyle, by wreszcie oficjalnie z nim wystartować. Pewnie wielu graczy myślących o wstawieniu do salonu niewielkiego komputerka o przeciętnej konfiguracji, by przesyłać na niego gry uruchomione na dużo mocniejszym PC schowanym gdzieś w szafie, blisko śledziło temat. Niestety do pełni zadowolenia jeszcze brakuje, ale system działa nieźle. Rozpoczęcie strumieniowania sprowadza się do uruchomienia Windowsowego klienta Steam (na razie funkcja nie jest dostępna pod OS X i Linuksem) na tym samym koncie na obu maszynach. W tym momencie powinno się już dać ruszyć z przesyłaniem poprzez proste wskazanie gry z biblioteki na PC docelowym i kliknięciu w Strumieniuj (zamiast opcji Graj). Jeżeli z jakiegoś powodu komputery nie nawiązały połączenia należy wejść w zakładkę Strumieniowania w Ustawieniach i zobaczyć czy na liście widnieje nazwa drugiego PC. Z tego co wyczytałem, czasem zwyczajne zerknięcie tutaj pomaga, żeby strumieniowanie zadziałało. Znajduje się tu także rzecz jasna kilka opcji dodatkowych, z których polecam włączenie wyświetlania informacji o wydajności w zaawansowanych ustawieniach klienta. Daje nam to wgląd w to, co się dzieje na łączach, a także wykres stabilności połączenia. Widać jak można pokombinować z wydajnością sieci domowej. Benchmark z Thiefa strumieniowany do leciwego laptopa. Bez szaleństw z routerem udało mi się bezproblemowo pobawić z kilkoma dosyć zaawansowanymi graficznie tytułami i to z wykorzystaniem sieci Wi-Fi (dla pełni komfortu zalecane jest rzecz jasna połączenie kablowe). Na domyślnych ustawieniach strumieniowania Steam dało się grać, chociaż PC w roli klienta wyświetlał obraz w niższej rozdzielczości oraz o niemal w połowę mniejszej liczbie klatek na sekundę. Opóźnienie jest, lecz tragedii nie ma. Spodziewałem się dużo gorszego efektu, a tymczasem usługa tak naprawdę tylko testowo uruchomiona od razu spisuje się całkiem dobrze. Wykorzystywana przeze mnie infrastruktura do najnowocześniejszych nie należy, więc podejrzewam, że u czytelników będzie podobnie, jeśli po prostu nie lepiej. Valve naturalnie spodziewa się kolejnych uwag, co do In House Streaming i wychodzi im naprzeciw. Podstawowe informacje na temat usługi znaleźć można w przewodniku, krótkim, ale konkretnym. Większe problemy należy zgłaszać na liście dyskusyjnej grupy poświęconej domowemu strumieniowaniu. Obyście nie musieli tutaj jednak zaglądać z powodów innych, niż zwykła ludzka ciekawość. Dajcie znać jak wszystko Wam działa. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji