Szef, miłośnik luksusu, a może luzak? Huawei sprawdza, jakim jesteś użytkownikiem laptopa

Strona główna Aktualności

O autorze

Badania przeprowadzane na użytkownikach w internecie nie przestają być zaskakujące, a jedne z najnowszych, są związane ze sposobem korzystania z komputerów i zostały przeprowadzone przez grupę Ipsos na zlecenie Huawei. Badacze podpytali polskich, austriackich i skandynawskich konsumentów o ich sposoby korzystania z laptopów. Na tej podstawie udało się wyróżnić pięć niepowtarzalnych typów użytkowników. Scharakteryzowano ich jako „Szefów”, „Najlepszych przyjaciół”, „Miłośników luksusu”, „Luzaków” i „Artystyczne dusze”.

Szefowie to osoby wykorzystujące laptopy głównie w celach zawodowych. Niecała połowa z nich (46 procent) przywiązuję wagę do szybkości procesora, zaś 42 procent interesuje się wielkością wewnętrznej pamięci. Istotna jest także niezawodność i fizyczna czystość urządzenia: wszyscy szefowie deklarują, że dbają o swoje laptopy.

Najlepsi przyjaciele to z kolei osoby, które korzystają ze swoich komputerów niemal ciągle. Co ciekawe, znakomita większość deklaruje, że korzysta z nich w domu, a 80 procent wskazuje konkretnie na pokój gościnny. Wydajność sprzętu w tym przypadku nie jest aż tak ważna – najlepsi przyjaciele deklarują, że wymieniają urządzenia na nowe dopiero wtedy, gdy stare ulegną uszkodzeniu. Ponad połowa przyznaje, że ich komputer jest często zakurzony.

Kolejna wyróżniona grupa to miłośnicy luksusu. Osoby zakwalifikowane jako ten typ użytkownika najczęściej regularnie dbają o porządek na pulpicie, a także wygląd zewnętrzny swojego laptopa. Podobnie jak w przypadku szefów, tutaj również duże znaczenie ma bezproblemowa praca urządzenia. Większość miłośników luksusu korzysta ze swoich komputerów w domu: tylko 21 procent deklaruje, że korzysta z komputera wyłącznie w pracy.

Odmienne podejście do komputerów mają artystyczne dusze. To najczęściej osoby w młodym wieku, dla ponad połowy, których podczas wyboru laptopa, obok specyfikacji, najważniejsze są dodatkowe i rzadko spotykane funkcje. Jak wynika z badań, ponad 60 procent artystycznych dusz nie potrafi sobie wyobrazić życia bez ultrabooka. Dla nieco ponad połowy laptop jest głównym źródłem rozrywki, a ponad 1/3 chętnie korzysta z naklejek, aby nadać obudowie komputera indywidualny styl.

Ostatni typ wyróżniony w badaniu to luzak. Użytkownicy pasujący do tej grupy nie przywiązują szczególnej wagi do specyfikacji swoich urządzeń. Dla 42 procent komputer to tylko narzędzie do komunikacji z innymi, a niemal co czwarty luzak wcale nie dba o wygląd swojego komputera, przyznając, że urządzenie jest porysowane i nie stanowi to dla niego problemu.

Jak się okazuje, w Polsce znaleźć można najwięcej miłośników luksusu i artystycznych dusz. Szefowie to 19 procent badanych, zaś luzacy to tylko 14 procent. Najmniej liczna grupa to najlepsi przyjaciele, których w naszym kraju wśród badanych było tylko 12 procent. Co ciekawe, nie w każdym kraju wyniki okazały się zbieżne. W Finlandii na przykład najliczniejsza grupa to artystyczne dusze, zaś w Szwecji na pierwszym miejscu uplasowali się luzacy. Na koniec dobra wiadomość dla tych, którzy są ciekawi do jakiej grupy sami należą. Huawei we współpracy z Ipsos udostępnia w internecie polskojęzyczny test: po odpowiedzeniu na wszystkie pytania, odpowiedź stanie się jasna.

© dobreprogramy