reklama

T-Mobile otrzymało sądowy zakaz rozsyłania SMS-owego spamu do klientów Plusa

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Sieć T-Mobile otrzymała sądowy zakaz wysłania wiadomości SMS do klientów sieci Plus, w których namawiała do zmiany operatora. To pierwsza taka decyzja w aferze, która dotknęła wielu abonentów sieci telefonii komórkowej, nie tylko z Plusa.

Czy zgadasz się na kontakt doradcy w celu przedstawienia propozycji przeniesienia numeru do T-Mobile?W przypadku zgody odpisz (opl.wg cennika) Taki SMS– spam o treści sformułowanej w ten sposób, by ominąć ustawową definicję spamu, otrzymują od wielu miesięcy użytkownicy polskich sieci telefonii komórkowej.

Nie wiadomo, skąd T-Mobile posiada bazę numerów, na które SMS-y były rozsyłane. Oficjalnie na swoim fanpage na Facebooku operator tłumaczył, że numery wybierane są losowo, a jeśli ktoś sobie ich otrzymywania nie życzy, może zgłosić prośbę o usunięcie numeru z listy na adres poczty elektronicznej BOA T-Mobile.

Po stronie swoich użytkowników stanął Plus, twierdząc w pozwie skierowanym do Sądu Okręgowego w Warszawie, że takie masowe rozsyłanie informacji handlowej bez uzyskania wcześniejszej zgody odbiorców, nie tylko narusza postanowienia ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale też stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. W tej sytuacji operator zażądał, by T-Mobile zaniechało takich niedozwolonych działań.

Sąd uznał roszczenia Polkomtelu za uprawdopodobnione – i aby je zabezpieczyć, zakazał niemieckiemu operatorowi wysyłanie SMS-ów do klientów Plusa do czasu przyszłego procesu.

W związku z powyższym chcemy prosić wszystkich naszych klientów o kontakt z nami w przypadku otrzymania takiego lub podobnego SMS-a nakłaniającego do kontaktu w celu zmiany operatora, wysłanego przez T-Mobile lub innego operatora działającego na polskim rynku – zachęca w komunikacie prasowym Plus.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama