TP S.A. już nie będzie zarabiać na dialerach? Strona główna Aktualności11.02.2004 22:07 Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Telekomunikacja Polska S.A. nie ma prawa pobierać od abonentów opłat za usługi uzyskiwane za pośrednictwem numeru 0-700, realizowane w internecie przez firmy trzecie. Pobieranie takich opłat przez TP S.A. narusza zbiorowe interesy konsumentów - uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. Na środowej konferencji przedstawiciele Urzędu wyjaśnili, że zarzut UOKiK wobec TP S.A. dotyczy faktu, że usługi tego rodzaju realizowane są bez zawarcia umowy z abonentem. Spółka nie opracowała bowiem wzorca umownego, który jasno określałby zobowiązania stron, relacje między TP S.A., dostawcą usług audiotekstowych a konsumentem oraz sposób dochodzenia roszczeń. Rozstrzygnięcie Urzędu odnosi się do problemu tzw. dialerów - programów, które instalują się w komputerze podczas wizyt na niektórych stronach internetowych (zazwyczaj na tych, które obfitują w nie zawsze ubrane panie ;-). Zmieniają one, często bez wiedzy użytkownika, numer telefoniczny, przez który modem łączy się z siecią, z normalnego (rozpoczynającego się od 0-20) na wielokrotnie droższy 0-700. W rezultacie klienci otrzymują od Telekomunikacji wysokie rachunki telefoniczne za świadczenia, których nie zamawiali. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także TP-Link Deco X60: pierwszy system Wi-Fi Mesh w nowym standardzie Wi-Fi 6 22 kwi 2020 Materiał prasowy Sprzęt Internet SmartDom 1 Majowa aktualizacja Windows 10 tuż tuż – są już nowe wpisy w dokumentacji (aktualizacja) 27 maj 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet 57 5G w UK: pierwsza samodzielna sieć już działa. To krok do europejskiej sieci 5G SA 9 lip 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes 25 NNG przypomina: pliki PDF wciąż są nieludzką formą wymiany treści 12 sie 2020 Kamil J. Dudek Oprogramowanie Internet IT.Pro 47
Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Telekomunikacja Polska S.A. nie ma prawa pobierać od abonentów opłat za usługi uzyskiwane za pośrednictwem numeru 0-700, realizowane w internecie przez firmy trzecie. Pobieranie takich opłat przez TP S.A. narusza zbiorowe interesy konsumentów - uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. Na środowej konferencji przedstawiciele Urzędu wyjaśnili, że zarzut UOKiK wobec TP S.A. dotyczy faktu, że usługi tego rodzaju realizowane są bez zawarcia umowy z abonentem. Spółka nie opracowała bowiem wzorca umownego, który jasno określałby zobowiązania stron, relacje między TP S.A., dostawcą usług audiotekstowych a konsumentem oraz sposób dochodzenia roszczeń. Rozstrzygnięcie Urzędu odnosi się do problemu tzw. dialerów - programów, które instalują się w komputerze podczas wizyt na niektórych stronach internetowych (zazwyczaj na tych, które obfitują w nie zawsze ubrane panie ;-). Zmieniają one, często bez wiedzy użytkownika, numer telefoniczny, przez który modem łączy się z siecią, z normalnego (rozpoczynającego się od 0-20) na wielokrotnie droższy 0-700. W rezultacie klienci otrzymują od Telekomunikacji wysokie rachunki telefoniczne za świadczenia, których nie zamawiali. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji