TP S.A. już nie będzie zarabiać na dialerach? Strona główna Aktualności11.02.2004 22:07 Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Telekomunikacja Polska S.A. nie ma prawa pobierać od abonentów opłat za usługi uzyskiwane za pośrednictwem numeru 0-700, realizowane w internecie przez firmy trzecie. Pobieranie takich opłat przez TP S.A. narusza zbiorowe interesy konsumentów - uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. Na środowej konferencji przedstawiciele Urzędu wyjaśnili, że zarzut UOKiK wobec TP S.A. dotyczy faktu, że usługi tego rodzaju realizowane są bez zawarcia umowy z abonentem. Spółka nie opracowała bowiem wzorca umownego, który jasno określałby zobowiązania stron, relacje między TP S.A., dostawcą usług audiotekstowych a konsumentem oraz sposób dochodzenia roszczeń. Rozstrzygnięcie Urzędu odnosi się do problemu tzw. dialerów - programów, które instalują się w komputerze podczas wizyt na niektórych stronach internetowych (zazwyczaj na tych, które obfitują w nie zawsze ubrane panie ;-). Zmieniają one, często bez wiedzy użytkownika, numer telefoniczny, przez który modem łączy się z siecią, z normalnego (rozpoczynającego się od 0-20) na wielokrotnie droższy 0-700. W rezultacie klienci otrzymują od Telekomunikacji wysokie rachunki telefoniczne za świadczenia, których nie zamawiali. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Jarosław Juszkiewicz pozostaje w Yanosiku: "Dla nas to ludzie są na pierwszym miejscu" 26 maj 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie TechMoto 21 SMS-y o blokadzie konta Allegro są fałszywe – oszuści chcą wyłudzić dane karty płatniczej 11 maj 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo 14 Test Turtle Beach Elite Atlas Aero – w końcu słuchawki, które są wygodne dla okularników 1 maj 2020 Krzysztof Fiedor Sprzęt Gaming 18 Android Auto i Mapy Google: ograniczenia prędkości w nawigacji są coraz szerzej dostępne 12 mar 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Bezpieczeństwo TechMoto 15
Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Telekomunikacja Polska S.A. nie ma prawa pobierać od abonentów opłat za usługi uzyskiwane za pośrednictwem numeru 0-700, realizowane w internecie przez firmy trzecie. Pobieranie takich opłat przez TP S.A. narusza zbiorowe interesy konsumentów - uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. Na środowej konferencji przedstawiciele Urzędu wyjaśnili, że zarzut UOKiK wobec TP S.A. dotyczy faktu, że usługi tego rodzaju realizowane są bez zawarcia umowy z abonentem. Spółka nie opracowała bowiem wzorca umownego, który jasno określałby zobowiązania stron, relacje między TP S.A., dostawcą usług audiotekstowych a konsumentem oraz sposób dochodzenia roszczeń. Rozstrzygnięcie Urzędu odnosi się do problemu tzw. dialerów - programów, które instalują się w komputerze podczas wizyt na niektórych stronach internetowych (zazwyczaj na tych, które obfitują w nie zawsze ubrane panie ;-). Zmieniają one, często bez wiedzy użytkownika, numer telefoniczny, przez który modem łączy się z siecią, z normalnego (rozpoczynającego się od 0-20) na wielokrotnie droższy 0-700. W rezultacie klienci otrzymują od Telekomunikacji wysokie rachunki telefoniczne za świadczenia, których nie zamawiali. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji