r   e   k   l   a   m   a
reklama

Technologia Ignite nie dla komputerów, bo obecnie są za słabe

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Przy okazji pierwszych prezentacji konsol Xbox One oraz PlayStation 4, Electronic Arts zapowiedziało technologię Ignite, na bazie której zbudowane zostaną nowoczesne tytuły sportowe firmy. Ogłoszono równocześnie, że nie trafi ona na komputery, więc przykładowo nadchodzącą FIFĘ 14 w wersji PC oparto w prostej linii na edycji gry z zeszłego roku. EA wyjaśnia, że obecne zestawy w większości są zwyczajnie za słabe, by dać sobie radę z Ignite.

Wiceprezes EA Sports Andrew Wilson wspomina, jak w 2010 roku gra FIFA 11 została na PC wreszcie zbudowana na tej samej technologii, co równoległe wersje konsolowe (od czasów FIFA 06 edycje się między sobą też różniły) i że taka decyzja niestety mocno ograniczyła grono osób, które były w stanie produkcję uruchomić — a przecież marka jest jedną z najpopularniejszych na świecie. Teraz także para poszłaby w gwizdek, szczególnie że tytuł przystosowano pod określoną architekturę, w przypadku Xbox One i PS4 podobną. Niemniej Electronic Arts nie wyklucza zmiany decyzji w przyszłości, bo kiedyś w końcu komputery dogonią pod względem mocy nowe urządzenia Sony oraz Microsoftu, a wtedy zostanie tylko (aż?) zastanawiać się, jak Ignite zoptymalizować pod systemy, które są w gruncie rzeczy otwarte, uwzględniając różnice w konfiguracji PC różnych graczy...

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSą powody, dla których świat fascynuje się grą, o której nie wie absolutnie nic