Torque 3D przechodzi na Open Source

Torque 3D przechodzi na Open Source

13.09.2012 10:39

Torque 3D, jedna z bardziej zasłużonych technologii, dzięki której na przestrzeni ostatniej dekady dostaliśmy kilka naprawdę dobrych gier (między innymi strzelankę Tribes 2), zostanie udostępniona na zasadach Open Source. Odpowiedzialne za nią GarageGames tłumaczy, że idzie to w parze z wizją dalszego rozwoju firmy, ale nie da się ukryć, iż w dobie popularności Unity oraz Unreal Engine 3 zwyczajnie o jedenastoletnim silniku zaczęto zapominać.

Obraz

Deweloperzy ujawniają, że myśl o upowszechnieniu kodu pojawiła się podczas prac nad edytorem 3 Step Studio, który umożliwić ma tworzenie gier bez znajomości języków programowania — obecnie w wersji alpha udostępniany jest on za darmo. Przygotowywali się również do sprzedaży usług, w czym pomóc ma im wymiernie większe rozpowszechnienie Torque 3D. Sporo mówi się o planach zmienienia świata gier poprzez innowacje...

Technologia pójdzie w świat na licencji MIT. Wbrew obawom, że to tylko ładny sposób, aby skorzystać jeszcze na umierającym „staruszku”, ma być ona rozwijana i stale aktualizowana. Ci, którzy niedawno (po 1 września) zainwestowali pieniądze w obecnie już darmowy silnik mogą ponoć liczyć na zwrot kosztów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)