Trzy miesiące z Showmax: hiperlokalizacja w Polsce to darmowość?

Trzy miesiące z Showmax: hiperlokalizacja w Polsce to darmowość?

Trzy miesiące z Showmax: hiperlokalizacja w Polsce to darmowość?
Jan Mentel
16.05.2017 13:24, aktualizacja: 23.05.2017 18:36

Trzy miesiące temu w Polsce swoje usługi zaczął świadczyć Showmax. Serwis szybko wybił się przed Netfliksa, przede wszystkim za sprawą niższych opłat i dostępności wielu rodzimych produkcji, co było rezultatem świadomego dostosowania profilu do panujących w Polsce warunków. Nadszedł czas podsumowań, ale także wyznaczenia kolejnych etapów rozwoju.

Na dzisiejszej konferencji, podsumowującej dotychczasowe poczynania Showmax, został ogłoszony drugi etap rozwoju na polskim rynku. Dotychczas firma z Południowej Afryki radziła sobie bardzo dzielnie. Świadczyć o tym mogą liczby: 75 procent rozpoznawalności marki, ale także tempo wprowadzania nowych produkcji – w ciągu ostatnich 12 tygodni premierę miało 10 seriali oraz 30 filmów. Nic dziwnego, że o Showmax zaczęto mówić, jak o realnej alternatywie dla Netflixa.

Maciej Sójka, dyrektor zarządzający w Showmax, przyznał, że swój sukces usługa zawdzięcza tzw. budowaniu społeczności, z popularnym Uchem Prezesa jako centralnym punkcie. Nowe odcinki serialu dostępne są co czwartki na platformie, zaś w poniedziałki zupełnie legalnie i za darmo można je oglądać na YouTube. Mają one już 100 milionów wyświetleń.

Aby skutecznie dotrzeć do polskiego widza, zaczęto także podglądać treści, które najchętniej wyszukiwane są w Sieci. Zgodnie z maksymą, że pirat to źle obsłużony klient, sprawdzano również, jakie produkcje najczęściej ściągają użytkownicy torrentów. Stąd też pojawienie się w ofercie między innymi serialu Gwiezdne Wrota. Dziś głoszono także partnerstwo z Playem. Odtąd portal streamingowy dostępny będzie za darmo przez 12 miesięcy dla wybranych abonamentów sieci Play.

Showmax, na początku roku gwałtownie wchodząc na polski rynek, zastosował - tak jak w przypadku Kenii - metodę hiperlokalizacji, czyli dostosowania się do typowych zachowań konsumenckich w danym kraju. Teraz, w postaci partnerstwa z Playem, dostajemy kolejną dawkę dostosowywania się do naszych realiów. Wszakże wiadomo, że polscy internauci zamiast kupować, zdecydowanie wolą dostawać usługi za darmo.

Stąd nietrudno zauważyć, że pod płaszczykiem mentalnej zmiany polskiego internauty oraz walki z piractwem, darmowy rok dla abonentów Playa jest dość prostą i szeroko stosowaną metodą w pozyskiwaniu przyszłych użytkowników, którzy po 12 miesiącach regularnie będą płacić za dostęp do serwisu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (49)