UOKiK walczy z telekomunikacyjnymi oszustami. Kolejna firma ukarana wysoką grzywną Strona główna Aktualności20.01.2015 16:41 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zaprzestaje działań mających na celu ukaranie firm telekomunikacyjnych stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Kilka dni temu pisaliśmy, że na gdańską spółkę Vectra została nałożona kara w wysokości niemal pół miliona złotych. Dziś UOKiK poinformował o ukaraniu wrocławskiej firmy PTS. Telemarketerzy PTS, wcześniej znanej jako Polska Telefonia Stacjonarna oraz Telekomunikacja Dzień Dobry, podczas rozmów z klientami umyślnie wprowadzali rozmówców w błąd sugerując, że dzwonią w imieniu firm będących ich dotychczasowymi dostawcami usług telekomunikacyjnych. Ze strony konsultantów dochodziło między innymi do weryfikacji danych, mających wywrzeć na rozmówcy wrażenie, że jest już klientem PTS. Co więcej, firma korzystała z własnych kurierów, których sposób działania wzbudzał poważne wątpliwości natury prawnej. Po podpisaniu umowy w mieszkaniu klienta, kurier zabierał dokumenty ze sobą i odsyłał je dopiero po upływie 10 dni. Takie metody są oczywiście nielegalne – sygnatariusz zostawał w ten sposób pozbawiany prawa do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem firmy w ciągu 10 dni (od 24 grudnia 2014 roku okres ten został wydłużony do 14 dni). Stosowane przez PTS praktyki zostały uznane przez UOKiK za niezgodne z prawem, przez co na spółkę nałożono karę w wysokości 354 679 złotych. We wrocławskiej Prokuraturze Okręgowej trwa ponadto postępowanie przygotowawcze przeciwko firmie. PTS nie opublikowało jak dotąd swojego stanowiska w sprawie decyzji UOKiK. Nie jest ona prawomocna i firma ma możliwość odwołania się do sądu. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Pół miliona złotych kary dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów 15 sty 2015 Maciej Olanicki Internet 63 Brother ukarany przez UOKiK: zapłaci 1,4 mln zł za zmowę cenową 10 lut 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 60 Vectra przejmuje Multimedia Polska, stając się największym operatorem kablowym 3 lut 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 147 Facebook zapłaci gigantyczne odszkodowanie? Australia żąda ponad pół biliona dolarów 11 mar 2020 Michał Skorupka Internet Biznes 152
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zaprzestaje działań mających na celu ukaranie firm telekomunikacyjnych stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Kilka dni temu pisaliśmy, że na gdańską spółkę Vectra została nałożona kara w wysokości niemal pół miliona złotych. Dziś UOKiK poinformował o ukaraniu wrocławskiej firmy PTS. Telemarketerzy PTS, wcześniej znanej jako Polska Telefonia Stacjonarna oraz Telekomunikacja Dzień Dobry, podczas rozmów z klientami umyślnie wprowadzali rozmówców w błąd sugerując, że dzwonią w imieniu firm będących ich dotychczasowymi dostawcami usług telekomunikacyjnych. Ze strony konsultantów dochodziło między innymi do weryfikacji danych, mających wywrzeć na rozmówcy wrażenie, że jest już klientem PTS. Co więcej, firma korzystała z własnych kurierów, których sposób działania wzbudzał poważne wątpliwości natury prawnej. Po podpisaniu umowy w mieszkaniu klienta, kurier zabierał dokumenty ze sobą i odsyłał je dopiero po upływie 10 dni. Takie metody są oczywiście nielegalne – sygnatariusz zostawał w ten sposób pozbawiany prawa do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem firmy w ciągu 10 dni (od 24 grudnia 2014 roku okres ten został wydłużony do 14 dni). Stosowane przez PTS praktyki zostały uznane przez UOKiK za niezgodne z prawem, przez co na spółkę nałożono karę w wysokości 354 679 złotych. We wrocławskiej Prokuraturze Okręgowej trwa ponadto postępowanie przygotowawcze przeciwko firmie. PTS nie opublikowało jak dotąd swojego stanowiska w sprawie decyzji UOKiK. Nie jest ona prawomocna i firma ma możliwość odwołania się do sądu. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji