UOKiK wyraził zgodę na kupno Interii przez Polsat

Strona główna Aktualności
Zygmunt Solorz–Żak, fot. Agencja Gazeta
Zygmunt Solorz–Żak, fot. Agencja Gazeta

O autorze

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na kupno Grupy Interia przez Telewizję Polsat od Grupy Bauer Media – donosi serwis Wirtualne Media. Wartość transakcji to 422 mln zł, a umowa ma zostać zrealizowana jeszcze w lipcu.

Jak wynika z komunikatu giełdowego Cyfrowego Polsatu, zgoda prezesa UOKiK na kupno Grupy Interia została wydana w czwartek.

W wyniku transakcji Polsat przejmie wszystkie spółki Grupy Interia, a więc Interia.pl, agencję marketingu Mobiem Polska, a także GIGO oraz GIKO. Zamknięcie transakcji oczekiwane jest w lipcu 2020 roku. Przy czym umowę przedwstępną zawarto już pod koniec kwietnia.

Cenę transakcji ustalono na 422 mln zł. Zaznaczono jednak, że kwota ta zostanie pomniejszona o "określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających i podmiotów powiązanych sprzedających zrealizowane po dniu 31 grudnia 2019 r." i powiększona o "odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 milionów PLN pomniejszonej o płatności, zgodnie z przyjętym w umowie przedwstępnej mechanizmem locked-box".

Ponadto, wydawnictwo Bauer i należąca do niego porównywarka finansowa Rankomat zobowiązały się do podpisania z Polsat Media umowy o świadczenie usług reklamowych. Sumarycznie przeznaczą na ten cel 12 mln zł.

Słowo klucz: zasięgi

Wraz z Grupą Interia.pl, Polsat przejmuje portal Interia, a także bogate portfolio serwisów tematycznych, w tym m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Tipy.interia.pl, Swiatseriali.interia.pl oraz Maxmodels.pl. Jak twierdzi, ich zakup to strategiczna decyzja w obszarze internetu, która ma wzmocnić pozycję Polsat Media na rynku reklamy online, a jednocześnie wspomóc dystrybucję i monetyzację treści produkowanych obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych.

Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, Ipla, Netia czy marki Telewizji Polsat – czytamy w komunikacie.

Z badania Gemius/PBI za luty br. wynika, że serwisy i aplikacje internetowe Grupy Interia.pl zanotowały 18,29 mln użytkowników, 1,38 mld odsłon oraz 30 minut i 6 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Grupa Cyfrowy Polsat (m.in. Ipla i Polsatnews.pl) to z kolei, odpowiednio: 8,94 mln użytkowników, 133,3 mln odsłon oraz 12 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby przez internautę.

© dobreprogramy
s