UOKiK wyraził zgodę na kupno Interii przez Polsat Strona główna Aktualności03.07.2020 06:56 Zygmunt Solorz–Żak, fot. Agencja Gazeta Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na kupno Grupy Interia przez Telewizję Polsat od Grupy Bauer Media – donosi serwis Wirtualne Media. Wartość transakcji to 422 mln zł, a umowa ma zostać zrealizowana jeszcze w lipcu. Jak wynika z komunikatu giełdowego Cyfrowego Polsatu, zgoda prezesa UOKiK na kupno Grupy Interia została wydana w czwartek. W wyniku transakcji Polsat przejmie wszystkie spółki Grupy Interia, a więc Interia.pl, agencję marketingu Mobiem Polska, a także GIGO oraz GIKO. Zamknięcie transakcji oczekiwane jest w lipcu 2020 roku. Przy czym umowę przedwstępną zawarto już pod koniec kwietnia. Cenę transakcji ustalono na 422 mln zł. Zaznaczono jednak, że kwota ta zostanie pomniejszona o "określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających i podmiotów powiązanych sprzedających zrealizowane po dniu 31 grudnia 2019 r." i powiększona o "odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 milionów PLN pomniejszonej o płatności, zgodnie z przyjętym w umowie przedwstępnej mechanizmem locked-box". Ponadto, wydawnictwo Bauer i należąca do niego porównywarka finansowa Rankomat zobowiązały się do podpisania z Polsat Media umowy o świadczenie usług reklamowych. Sumarycznie przeznaczą na ten cel 12 mln zł. Słowo klucz: zasięgi Wraz z Grupą Interia.pl, Polsat przejmuje portal Interia, a także bogate portfolio serwisów tematycznych, w tym m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Tipy.interia.pl, Swiatseriali.interia.pl oraz Maxmodels.pl. Jak twierdzi, ich zakup to strategiczna decyzja w obszarze internetu, która ma wzmocnić pozycję Polsat Media na rynku reklamy online, a jednocześnie wspomóc dystrybucję i monetyzację treści produkowanych obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych. Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, Ipla, Netia czy marki Telewizji Polsat – czytamy w komunikacie. Z badania Gemius/PBI za luty br. wynika, że serwisy i aplikacje internetowe Grupy Interia.pl zanotowały 18,29 mln użytkowników, 1,38 mld odsłon oraz 30 minut i 6 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Grupa Cyfrowy Polsat (m.in. Ipla i Polsatnews.pl) to z kolei, odpowiednio: 8,94 mln użytkowników, 133,3 mln odsłon oraz 12 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby przez internautę. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także TVN i Cyfrowy Polsat stworzą wspólny serwis VOD. Wniosek trafił do Komisji Europejskiej 15 lip 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Biznes 138 Allegro na celowniku UOKiK. Prezes Urzędu sprawdzi praktyki serwisu 3 wrz 2020 Karolina Modzelewska Internet 42 Cyberpunk 2077 pod lupą UOKiK. Urząd sprawdzi, jak przebiega łatanie gry 10 sty Piotr Urbaniak Gaming Biznes 145 UOKiK wziął się za UPC. Firma musi zmienić praktyki dotyczące sprzedaży zdalnej 20 sie 2020 Piotr Urbaniak Internet Biznes 57
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na kupno Grupy Interia przez Telewizję Polsat od Grupy Bauer Media – donosi serwis Wirtualne Media. Wartość transakcji to 422 mln zł, a umowa ma zostać zrealizowana jeszcze w lipcu. Jak wynika z komunikatu giełdowego Cyfrowego Polsatu, zgoda prezesa UOKiK na kupno Grupy Interia została wydana w czwartek. W wyniku transakcji Polsat przejmie wszystkie spółki Grupy Interia, a więc Interia.pl, agencję marketingu Mobiem Polska, a także GIGO oraz GIKO. Zamknięcie transakcji oczekiwane jest w lipcu 2020 roku. Przy czym umowę przedwstępną zawarto już pod koniec kwietnia. Cenę transakcji ustalono na 422 mln zł. Zaznaczono jednak, że kwota ta zostanie pomniejszona o "określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających i podmiotów powiązanych sprzedających zrealizowane po dniu 31 grudnia 2019 r." i powiększona o "odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 milionów PLN pomniejszonej o płatności, zgodnie z przyjętym w umowie przedwstępnej mechanizmem locked-box". Ponadto, wydawnictwo Bauer i należąca do niego porównywarka finansowa Rankomat zobowiązały się do podpisania z Polsat Media umowy o świadczenie usług reklamowych. Sumarycznie przeznaczą na ten cel 12 mln zł. Słowo klucz: zasięgi Wraz z Grupą Interia.pl, Polsat przejmuje portal Interia, a także bogate portfolio serwisów tematycznych, w tym m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Tipy.interia.pl, Swiatseriali.interia.pl oraz Maxmodels.pl. Jak twierdzi, ich zakup to strategiczna decyzja w obszarze internetu, która ma wzmocnić pozycję Polsat Media na rynku reklamy online, a jednocześnie wspomóc dystrybucję i monetyzację treści produkowanych obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych. Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, Ipla, Netia czy marki Telewizji Polsat – czytamy w komunikacie. Z badania Gemius/PBI za luty br. wynika, że serwisy i aplikacje internetowe Grupy Interia.pl zanotowały 18,29 mln użytkowników, 1,38 mld odsłon oraz 30 minut i 6 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Grupa Cyfrowy Polsat (m.in. Ipla i Polsatnews.pl) to z kolei, odpowiednio: 8,94 mln użytkowników, 133,3 mln odsłon oraz 12 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby przez internautę. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji