UOKiK zbada sprawę podniesienia abonamentu przez T-Mobile w starszych ofertach Strona główna Aktualności12.08.2014 16:25 Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie skarg klientów T-Mobile, którym operator postanowił podnieść abonament. Urząd sprawdzi czy zmiana zawartych z konsumentami umów jest zgodna z prawem. T-Mobile zdecydował się na zachęcenie swoich abonentów do zmiany starszych ofert na nowe. Jedna zastosowana przez tego operatora metoda, polegająca na podniesieniu abonamentu w wybranych taryfach o 5 złotych, nie została zbyt dobrze przyjęta. Sytuacje postanowiła wykorzystać firma Orange, która w swojej nowej kampanii informuje, że osoby, którym operator nagle podniósł rachunki mogą bez żadnych konsekwencji zmienić operatora, oczywiście tym nowym operatorem powinien być Orange. Może okazać się, że odejście klientów nie będzie jedynym problemem T-Mobile. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w związku ze skargami abonentów tego operatora. Będzie miało ono na celu wyjaśnienie, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczeniu usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. UOKiK dokładnie sprawdzi, czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy w odpowiedni sposób poinformował ich o zmianie ceny, a także czy wyznaczony został odpowiednio długi termin na podjęcie decyzji. Urząd zbada także, czy z otrzymanych pism abonenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian będą mogli wypowiedzieć dotychczasową umowę, bez żadnych konsekwencji. Postępowanie wyjaśniające powinno zakończyć się w ciągu 30 dni od jego wszczęcia, natomiast w sprawach znacznie bardziej skomplikowanych w ciągu 60 dni. Podane terminy mogą ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Natomiast jeśli w trakcie trwania podstępowania wyjaśniającego, Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, to może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Tylko dziś Play rozdaje bonusy do doładowań MIX 12 sie 2014 Anna Rymsza Biznes 4 T-Mobile uruchamia sieć 5G w Polsce. Start 9 czerwca, są mapy zasięgu 8 cze 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes 198 Awaria w T-Mobile. Są problemy z internetem LTE (aktualizacja) 22 maj 2020 Oskar Ziomek Internet 87 Awaria T-Mobile w Polsce. Nie działa połączenie internetowe - "brak usługi" (aktualizacja) 16 cze 2020 Arkadiusz Stando Sprzęt Internet Biznes 153
Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie skarg klientów T-Mobile, którym operator postanowił podnieść abonament. Urząd sprawdzi czy zmiana zawartych z konsumentami umów jest zgodna z prawem. T-Mobile zdecydował się na zachęcenie swoich abonentów do zmiany starszych ofert na nowe. Jedna zastosowana przez tego operatora metoda, polegająca na podniesieniu abonamentu w wybranych taryfach o 5 złotych, nie została zbyt dobrze przyjęta. Sytuacje postanowiła wykorzystać firma Orange, która w swojej nowej kampanii informuje, że osoby, którym operator nagle podniósł rachunki mogą bez żadnych konsekwencji zmienić operatora, oczywiście tym nowym operatorem powinien być Orange. Może okazać się, że odejście klientów nie będzie jedynym problemem T-Mobile. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w związku ze skargami abonentów tego operatora. Będzie miało ono na celu wyjaśnienie, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczeniu usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. UOKiK dokładnie sprawdzi, czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy w odpowiedni sposób poinformował ich o zmianie ceny, a także czy wyznaczony został odpowiednio długi termin na podjęcie decyzji. Urząd zbada także, czy z otrzymanych pism abonenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian będą mogli wypowiedzieć dotychczasową umowę, bez żadnych konsekwencji. Postępowanie wyjaśniające powinno zakończyć się w ciągu 30 dni od jego wszczęcia, natomiast w sprawach znacznie bardziej skomplikowanych w ciągu 60 dni. Podane terminy mogą ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Natomiast jeśli w trakcie trwania podstępowania wyjaśniającego, Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, to może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji