Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Ubezpiecz się na Androidzie!

Trochę faktów.

Generali Polska we współpracy z firmą Decerto przygotowała bezpłatną aplikację mobilną na smartfony i tablety o nazwie „Generali Auto”. W pierwszym tygodniu aplikację pobrało ponad 14 000 użytkowników.
Ta innowacyjna (bo pierwsza na rynku) aplikacja ma wspierać użytkowników w przypadku wystąpienia wypadku komunikacyjnego, pozwala na uproszczone zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej, a także osobowej. Aplikacji jest na tyle uniwersalna, że korzystać z niej mogą nie tylko klienci Generali. Poprzez zeskanowanie kodu umieszczonego na blankiecie dowodu rejestracyjnego udostępnia ona szacunkową wycenę pojazdu wg Eurotax* oraz historię szkodowości OC, AC zarówno samochodu jak i jego właściciela. Połączona jest z bazą UFG*, więc bada nie tylko szkodowość w Generali, ale u wszystkich ubezpieczycieli. Okazuje się to szczególnie przydatne podczas zakupu używanego auta w kraju. W kilka sekund sprawdzimy czy była szkoda na pojeździe i w jakim przedziale kwotowym mieści się wysokość wypłaconego odszkodowania, co zobrazuje nam wielkość uszkodzeń pojazdu.
Oczywiście w Generali Auto nie zabrakło funkcjonalności związanej stricte ze wsparciem sprzedaży produktów :). Użytkownicy mogą samodzielnie dokonać wstępnej kalkulacji składki ubezpieczenia pojazdu oraz zapisać ją w portalu sprzedażowym ubezpieczyciela, co powoduje przyśpieszenie procesu wystawiania polis komunikacyjnych. Czyżby narzędzie, którego głównym celem jest rozwijanie alternatywnego kanału sprzedaży jak najmniejszymi środkami?
Aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach – dla urządzeń korzystających z systemu Android oraz IOS. Wymagania sprzętowe: Android – wersja 2.2 lub wyższa, w przypadku telefonów z systemów IOS wersja 5.0 lub wyższa; autofocus, przyda się też GPS.
Dostępna jest za darmo na platformach „App Store” i „Google Play”.

Teoria teorią, ale sprawdźmy jak to działa w praktyce.

Sama instalacja może się okazać problematyczna na tabletach (Nie udało mi się to niestety na żadnym z testowanych). Jak już się uporamy z instalacją sam proces obsługi jest wręcz banalny. Po uruchomieniu zobaczymy całkiem ładny layout i menu kontekstowe.

Warto w pierwszej kolejności uzupełnić swój profil. Unikniemy dzięki temu pojawiających się błędów w opcji sprawdzania auta a wprowadzone raz dane będą wykorzystywane w dalszych procesach. W zakładce o Generali znajdujemy krótki opis grupy z podlinkowanym przedstawieniem oferty produktowej. Opcja wezwanie pomocy to łączenie z nr 112 albo Assistance Generali.
Po wypadku to informacje o: zabezpieczeniu miejsca wypadku; nr alarmowych; danych, które trzeba zapisać; wezwaniu policji; zgłoszeniu szkody w Generali. Zabrakło mi tutaj jakiejś krótkiej instrukcji udzielania pierwszej pomocy.

r   e   k   l   a   m   a

Ciekawym elementem jest opcja zgłoszenia szkody /roszczenia. Tu mamy 2 możliwości albo łączymy się z infolinią albo wypełniamy formularze online. Zgłoszenie takie może obejmować szkodę na pojeździe lub mieniu oraz roszczenie w ramach ubezpieczenia grupowego na życie z tytułu urodzenia dziecka, śmierci rodzica, teścia. Przy szkodzie na pojeździe dane poszkodowanego są zaczytywane z informacji wprowadzonych w profilu, można również zeskanować kod z dowodu rejestracyjnego. Na mapie uszkodzeń pojazdu zaznaczamy miejsca, które zostały uszkodzone w ramach zgłaszanej szkody. Dołączamy niezbędną dokumentację zdjęciową, która jest świetnie obrazkowo opisana. Dzięki temu zawsze będzie wiadomo, jakich dokumentów czy elementów pojazdu należy podłączyć zdjęcia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Tak samo rzecz się ma do zgłaszanych roszczeń. Wypełniamy banalny formularz, podłączamy zdjęcia wymaganych dokumentów i w ciągu 24h powinniśmy mieć rozpatrzone zgłoszenie. Opcja wypłaty roszczenia tylko w wariancie przelewu na konto bankowe.

Jeśli chodzi o sprawdzanie auta to skanujemy kod z dowodu rejestracyjnego (testowałam na średniej jakości kserokopii dowodu rej i nie zadziałało) oczywiście po zaakceptowaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i oświadczeniu, że jesteśmy właścicielem pojazdu lub posiadamy jego upoważnienie. Ustawiamy odpowiedni przebieg i wybieramy typ pojazdu.

Naszym oczom ukazuje się wstępna wycena pojazdu bez uwzględnienia wyposażenia dodatkowego czy uszkodzeń (ma to wpływ na wycenę pojazdu), wykaz szkód pojazdu, wykaz szkód właściciela, wstępna kalkulacja składki OC/ AC. Składka ta jest wyliczana na podstawie liczby lat posiadania polisy OC/AC oraz liczby szkód, dane te są pobierane z bazy UFG. Czasami nie wszystkie szkody zostają ‘’wykryte’’. Wynika to z opóźnionego raportowania Ubezpieczycieli do UFG lub szkód spoza terenu Rzeczpospolitej Polskiej.
Co do wysokości składki to należy zaznaczyć, że nie uwzględnia ona liczby lat posiadania prawa jazdy przez właściciela oraz danych współwłaściciela. A to oczywiście znacząco może wpłynąć na składkę i porządnie ją zawyżyć zwłaszcza, gdy mówimy o młodym kierowcy. Proponowana składka w aplikacji może też okazać się niższa w rzeczywistości, jeśli posiadamy inne ubezpieczenia w Generali i poinformujemy o tym Agenta. Są również sytuacje, w których aplikacja nie pokaże nam wstępnej stawki:
a) Gdy pojazd należy do osoby prawnej lub gdy dla jednego właściciela przypada więcej niż jeden pojazd, z uwagi na ograniczenia techniczne, Generali zastrzega prawo do wyświetlenia wyłącznie informacji o historii szkodowej dla danego pojazdu bez wyświetlenia informacji o historii szkód dla danego właściciela oraz bez wstępnej kalkulacji składki.
b) Dla niektórych pojazdów m.in. z przyczyn ich wieku lub nietypowego modelu
Tak czy inaczej w celu poznania ostatecznej składki i wystawienia polisy ubezpieczeniowej należy kontaktować się z Agentem. Po wybraniu przez Nas tej opcji do najbliższej placówki Generali (weryfikacja po kodzie pocztowym) zostanie przesłany Nasz nr telefonu razem z nr rejestracyjnym pojazdu, a kalkulacja, którą wykonaliśmy w aplikacji mobilnej trafi do systemu informatycznego na 30 dni. Po upływie 30 dniowego terminu od dokonania kalkulacji i nie zawarcia umowy ubezpieczenia dane dotyczące takiej kalkulacji zostają automatycznie i trwale usunięte z systemów teleinformatycznych, o ile Generali nie będzie uprawnione do ich przetwarzania na innej postawie prawnej :).

Tuż przy końcu menu Generali Auto mamy wykaz placówek sprzedażowych, warsztatów i placówek medycznych na google maps przy użyciu lokalizatora GPS lub na zwykłej rozwijanej liście. Zakładka z kontaktem zawiera opcję połączenia z infolinią lub zamówienia rozmowy poprzez formularz.

Podsumowanie.

Podsumowując ogólnie to daję plus za pionierski projekt. Czas jednak pokaże, komu i czemu bardziej ma to służyć. Czy Nam użytkownikom, czy wielkiej korporacji, która na pewno nie jest instytucją charytatywną i we wszystkim, co robi dopatruje się jak największych zysków. Przetestować jednak nie zaszkodzi.

PS. Przepraszam, za jakość fotek, ale nie mam w telefonie root’a i nie mogę zainstalować programu do screenów a w łączenie widoku z telefonu na laptopa nie miałam czasu się bawić.

-----------------------------

Eurotax to baza zawierająca uśrednione ceny pojazdów na rynku europejskim - większość firm ubezpieczeniowych opierają na tych danych wyceny pojazdów.

UFG- Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
 

internet porady urządzenia mobilne

Komentarze