reklama

Ubisoft z czasem odejdzie od DRM w grach

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Wielu graczy ma żal do firmy Ubisoft za zbytnie zabezpieczanie swoich produktów. Rozwiązania DRM wymagające stałego dostępu do Internetu, aby móc się pobawić, czy czyniące tytuły wrażliwymi na wymianę podzespołów komputera (lub zmianę serwerowni), napsuły odbiorcom sporo krwi. Producent wydaje się niemniej dostrzegać wagę problemu i rozważa, jak w przyszłości przeciwdziałać piractwu na inne sposoby.

Celuje się chociażby w podniesienie atrakcyjności oryginalnych gier poprzez rozciągnięcie doświadczeń płynących z rozrywki także na platformy towarzyszące. Aby wzorem licznych dzieł MMO, dało się w pewien sposób kontynuować zabawę na urządzeniach przenośnych, tudzież portalach społecznościowych, zaś to miało wpływ na produkt główny. Piractwa to rozwiązanie oczywiście nie wyeliminuje, lecz Ubisoft liczy, że dodatkowe możliwości interakcji z grą odwiodą ludzi po części od ściągania pozbawionej takich opcji wersji tytułu z sieci.

Firma wciąż utrzymuje, że jej dotychczasowe kroki były właściwe — pomimo głośnego wyrażania niezadowolenia z niewygodnego DRM przez nabywców jej projektów. Mimo wszystko jednak działania wydawcy zmierzają chyba ku lepszemu. Kontynuując stawianie gracza w centrum uwagi, chcemy znaleźć rozwiązania, które nie sprawią kłopotu tym, którzy płacąmówi Chris Early, odpowiedzialny za cyfrową dystrybucję produktów Ubisoftu. W różnym stopniu odnieśliśmy sukces idąc tą ścieżką. Mamy plan i nadzieję podążać jej mniej uciążliwą, niewygodną stroną — dodaje.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić