reklama

Udostępniono kod źródłowy Doom 3 BFG Edition

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Id Software znane jest z tego, że raz na jakiś czas udostępnia kod źródłowy swoich starszych produkcji, aby nie odeszły one zbyt szybko w zapomnienie, a lubiący modyfikować gry komputerowe mieli co robić — tak stało się chociażby z Wolfensteinem 3D, pierwszymi odsłonami serii Quake czy Doomem 3. W październiku w sklepach pojawiło się wznowienie tej ostatniej pozycji, poprawione technologicznie Doom 3 BFG Edition, a John Carmack i spółka także w tym przypadku pozwolili nam już na grzebanie w plikach. Źródła gry pojawiły się na githubie.

Oczywiście nikt do reszty nie zgłupiał i nie dostajemy całego, dopiero co wypuszczonego do sklepów dzieła, a zaledwie jego programową podstawę, w dodatku bez kilku funkcji — nie przypatrzymy się więc sposobom integracji kodu z usługą Steam, renderowaniu filmów w technologii Bink, ani nawet słynnej technice dodawania cieni Carmack's Reverse. Tak czy siak, wciąż jest na czym się uczyć i co badać. Kod udostępniono na zasadach GPL.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama