Unia Europejska zleca zbadanie reklam i informacji o AppleCare

Unia Europejska zleca zbadanie reklam i informacji o AppleCare

01.10.2012 20:05, aktualizacja: 02.10.2012 10:22

Włoscy regulatorzy antymonopolowi ukarali firmę Apple grzywną wysokości 900 tysięcy euro za wprowadzanie klientów w błąd informacjami o pakiecie AppleCare Protection Plan, czyli przedłużonego okresu wsparcia i bezpłatnych napraw. Apple we wszystkich materiałach informuje, że produkty objęte są roczną gwarancją producenta, którą można ewentualnie przedłużyć kupując jeden z pakietów AppleCare. W Unii Europejskiej dyrektywa Parlamentu Europejskiego 1999/44/WE nakazuje ujęcie dwuletniej gwarancji prawnej w przepisach krajów członkowskich i dlatego Włosi czuli się wprowadzeni w błąd informacjami zamieszczonymi na stronach firmy z Cupertino. Vivane Reding, obecna Komisarz ds. sprawiedliwości w Komisji Europejskiej, chce zbadać sprawę na terenie całej Unii Europejskiej. Rządy 27 krajów członkowskich otrzymały pisma zalecające sprawdzenie, czy dystrybutorzy prawidłowo informują klientów o ich prawie do 2-letniej gwarancji prawnej na iPhone'a, iPada czy MacBooka.

Obraz

Apple głośno reklamuje swoją roczną gwarancję producenta, ale nie tłumaczy jasno klientom, że przysługuje im automatycznie darmowa, minimalnie dwuletnia gwarancja według prawa Unii Europejskiej — napisała Reding w liście do ministrów państw członkowskich. Jej zdaniem jest to niedopuszczalna praktyka marketingowa. Komisja Europejska nie może sama przeprowadzić dochodzenia w sprawie uczciwości kampanii reklamowej, ale może wyciągnąć konsekwencje wobec państw, które dopuszczają do nieprzestrzegania prawa.

Alan Hely, rzecznik Apple'a z Londynu, odmówił komentarza i odesłał na stronę zawierającą porównanie i warunki różnych typów gwarancji, którymi objęte są produkty z jabłkiem na terenie UE.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)