r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Unity 2017.2: nowe narzędzia do budowania światów 2D i więcej VR

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Środowisko do tworzenia gier Unity zostało wydane w wersji 2017.2, która zmienia sposób tworzenia plansz i otoczenia dla gier z grafiką 2D. Ponadto zobaczymy owoce współpracy Unity z Autodeskiem i obsługę nowych platform XR.

W nowej wersji Unity znalazł się kompletny zestaw współczesnych narzędzi do tworzenia gier 2D. 2D Tilemap znacząco przyspieszy prototypowanie poziomów bezpośrednio w Unity dzięki możliwości błyskawicznego, iteracyjnego projektowania i składania poziomu z wielu map, także z uwzględnieniem fizyki. W praktyce wygląda to jak układanie mapy z powtarzających się kafelków, które z kolei można przechowywać w bibliotece do ponownego użycia. Wiele elementów jest automatycznie dostosowywanych po wprowadzeniu zmian na mapie. W kwestii oświetlenia z kolei warto przyjrzeć się proceduralnym, dynamicznym kamerom Cinemachine, które trafiły do światów 2D. Co prawda do pewnego stopnia działały w tym środowisku we wcześniejszych wersjach Unity, ale teraz zyskały specyficzne parametry – na przykład widok ortograficzny. Można w nich skorzystać z automatycznego śledzenia obiektów i zadbać o lepsze efekty graficzne.

Współpraca Unity i Autodesku zaowocowała znaczną poprawą obsługi FBX – uniwersalnego formatu wymiany zasobów 3D między programami, gwarantującego zachowanie wysokiej jakości. W Unity 2017.2 można pracować bezpośrednio z FBX SDK, co znacznie przyspiesza wymianę danych, a więc i tworzenie gier. We wtyczce do importu danych FBX znalazł się moduł przeznaczony do współpracy z Mayą, który zachowa nie tylko model, ale też hierarchię obiektów GameObject, materiały, tekstury, shadery Stingray PBS i animacje.

r   e   k   l   a   m   a

Unity 2017.2 powiększa też możliwości tworzenia gier i wizualizacji na potrzeby XR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W tej wersji można już pracować z materiałem dla Windows Mixed Reality i licznymi headsetami, Vuforią i OpenVR na macOS-ie. Wciąż można pracować też na ARCore SDK Google'a i ARKicie Apple'a. Ponadto sporo pracy włożono w optymalizację światów VR, a na platformach z DX11 można już korzystać z renderowania stereoskopowego z instancjonowaniem. na Google VR z kolei można korzystać z asynchronicznej reprojekcji obrazu, co da dużo lepsze wyniki w Daydream View.

Warto też wspomnieć, że nowa wersja Unity zyskała coś oczywistego, czego jednak brakowało – wizualizację ścieżki dźwiękowej na osi czasu. W końcu można przyjrzeć się fali i dopasować dźwięki do zdarzeń nie tylko „na ucho”. Ponadto API Remote Settings, pozwalające dostosować grę do możliwości urządzenia końcowego, wyszło z bety i zyskało obsługę segmentów.

To oczywiście nie koniec zmian. Więcej możecie dowiedzieć się z bloga Unity. Co ważne, swoją pierwszą grę w Unity możecie przygotować za darmo, gdyż środowisko jest dostępne bez opłat do zastosowań niekomercyjnych. W naszej bazie programów znajdziecie Unity dla Windowsa i macOS-a.

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.