reklama

V Dzień Bezpiecznego Internetu

Strona główna Aktualności

O autorze

10 lutego, już po raz piąty, Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl, organizują w Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI).

Dzień Bezpiecznego Internetu, ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku w ramach programu "Safer Internet", ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie.

Jak co roku, organizatorzy DBI w Polsce zachęcają szkoły oraz inne instytucje i organizacje do podejmowania działań edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem w Sieci. Inicjatywy rejestrować można w serwisie www.dbi.pl do końca lutego 2009 roku. Wśród ich organizatorów rozlosowane zostaną liczne nagrody. Pięć najciekawszych inicjatyw zostanie nagrodzonych tablicami interaktywnymi i projektorami ufundowanymi przez Fundację Grupy TP.

W tym roku obchody DBI koncentrują się na problemie przemocy rówieśniczej w Sieci. Profilaktyka cyberprzemocy oraz promocja oferty pomocowej Helpline.org.pl (0 800 100 100) są przedmiotem oferty edukacyjnej, która jest udostępniana organizatorom lokalnych obchodów DBI na stronie dzieckowsieci.pl.

W ramach międzynarodowych obchodów DBI 10 lutego pod adresem sidfair.org otwarta zostanie wirtualna wystawa multimedialnych materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa w Internecie, opracowanych przez organizacje z różnych krajów. Znajdą się tam także materiały edukacyjne powstałe w ramach projektu Saferinternet.pl.

Głównym wydarzeniem obchodów DBI w Polsce jest konferencja, która obędzie się 10 lutego w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie poświęcona tematyce bezpieczeństwa najmłodszych Internautów, ponadto w mediach rusza kampania poświęcona problemowi cyberprzemocy, a w całym kraju organizowane są lokalne inicjatywy związane z bezpieczeństwem dzieci online.

NASK zapewni transmisję na żywo (streaming) z konferencji, która dostępna będzie w Internecie na stronie Dnia Bezpiecznego Internetu

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama