VR Office to koncepcja biura, które wykorzysta rozpoznawanie twarzy do profilowania klientów

Strona główna Aktualności
(fot. Materiały prasowe)
(fot. Materiały prasowe)

O autorze

Brytyjska spółka ETalc Technologies chce wprowadzić zaawansowany system rozpoznawania twarzy do firm. VR Office, bo tak nazywa się proponowane rozwiązanie, ma pozwolić na szczegółowe profilowanie klientów na podstawie nagrań z monitoringu. Tak, aby zadbać zarówno o bezpieczeństwo, jak i optymalizację oferty handlowej.

Koncepcja VR Office jest zbliżona do tego, co robi niesławny Chiński System Oceny Obywateli. Tyle że zakłada działanie na znacznie mniejszą skalę, przez co należy rozumieć analizę wyłącznie osób pojawiających się w danym biurze czy punkcie sprzedaży.

Każdy człowiek, który zetknie się z VR Office, będzie miał utworzony profil. Ten uwzględni jego sylwetkę i zachowania, a następnie zestawi uzyskane informacje z bazą danych. Przedsiębiorca dowie się na przykład, jakie są cechy wspólne osób wykazujących zwiększone zainteresowanie wystawą. Pozna ich płeć, przedział wiekowy czy kolor skóry.

Społecznościowa kopalnia informacji

Algorytm spróbuje wyszukać profilowanych ludzi w mediach społecznościowych, uzupełniając wpisy o kolejne informacje. Ponadto, dzięki sztucznej inteligencji wskaże ponoć potencjalne zagrożenia. Może to być chociażby podejrzenie skrywania broni.

Przedstawiciele firmy przekonują, że technologia powinna zainteresować każdego od straży granicznej do dilerów samochodowych, a sam system nie jest jakkolwiek nieetyczny, gdyż korzysta jedynie z informacji dostępnych publicznie. Koszt wdrożenia, zależnie od aktualnej infrastruktury i rozmiarów budynku, wynosi od kilku do kilkudziesięciu tysięcy funtów. Aczkolwiek przewidziano także plan lekki, polegający na przesłaniu strumienia z CCTV do chmury i płatności wyłącznie za pełne rekordy.

© dobreprogramy
s