Vectra przejmuje Multimedia Polska, stając się największym operatorem kablowym Strona główna Aktualności03.02.2020 15:36 Vectra przejmuje Multimedia Polska, fot. Jakub Krawczyński Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Doszło do dużego przetasowania w rozkładzie sił dostawców usług kablowych. Vectra sfinalizowała właśnie przejęcie spółki Multimedia Polska. Tym samym ta pierwsza z firm stała się nowym liderem jeśli chodzi o liczbę klientów (1,7 mln), spychając UPC na drugie miejsce (1,47 mln abonentów). Warunkową zgodę na tę fuzję wyraził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Vectra przejęła 100 procent udziałów grupy Multimedia Polska. Analiza tej transakcji trwała ostatecznie ponad półtora roku, a UOKiK znalazł kilka zastrzeżeń. Przede wszystkim Vectra jako podmiot oferujący bardzo zbliżone usługi, musi spełnić kilka warunków, które zapobiegną ograniczeniu konkurencji. Obydwie strony doszły jednak do porozumienia i akwizycja została skierowana do akceptacji przez UOKiK. Vectra zobowiązała się sprzedać sieci własne lub Multimediów w ośmiu miastach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie. Zostaną z nich wyodrębnione nowe, niezależne spółki, nienależące do grupy kapitałowej Vectry i to one przejmą infrastrukturę oraz wszelkie umowy oraz dokumentację. Natomiast w trzynastu innych miejscowościach, m.in. Inowrocławiu, Suwałkach i Świnoujściu, abonenci po siedmiu miesiącach od momentu uprawomocnienia decyzji UOKiK otrzymają prawo darmowego odstąpienia umowy z Vectrą. Ta opcja będzie im przysługiwać przez dziewięć kolejnych miesięcy. UOKiK nałożył dwa powyższe warunki celem uniemożliwienia nadmiernej koncentracji mediów. W chwili obecnej decyzja UOKiK nie jest jeszcze prawomocna, a Vectra ma prawo się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Vectra i Multimedia przez jakiś czas będą mogły sprzedawać usługi w ramach osobnych marek, natomiast docelowo zostanę one skonsolidowane już pod nazwą Vectra, gdzie zostanie wprowadzona nowa oferta. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Vectra po awarii internetu w Poznaniu. Klienci z innych części kraju też mieli problemy 1 lip 2020 Oskar Ziomek Internet 60 Polska spada w rankingu szybkości internetu mobilnego. Wyżej m.in. Mołdawia i Rumunia 21 sty 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes 80 Internet Vectra i Multimedia Polska nie działa. Awarie w całej Polsce (aktualizacja) 7 gru 2020 Oskar Ziomek Internet 87 30 mln Polaków korzysta z internetu, 83 proc. badanych minimum przez 3 godziny dziennie 16 lip 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes 8
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Doszło do dużego przetasowania w rozkładzie sił dostawców usług kablowych. Vectra sfinalizowała właśnie przejęcie spółki Multimedia Polska. Tym samym ta pierwsza z firm stała się nowym liderem jeśli chodzi o liczbę klientów (1,7 mln), spychając UPC na drugie miejsce (1,47 mln abonentów). Warunkową zgodę na tę fuzję wyraził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Vectra przejęła 100 procent udziałów grupy Multimedia Polska. Analiza tej transakcji trwała ostatecznie ponad półtora roku, a UOKiK znalazł kilka zastrzeżeń. Przede wszystkim Vectra jako podmiot oferujący bardzo zbliżone usługi, musi spełnić kilka warunków, które zapobiegną ograniczeniu konkurencji. Obydwie strony doszły jednak do porozumienia i akwizycja została skierowana do akceptacji przez UOKiK. Vectra zobowiązała się sprzedać sieci własne lub Multimediów w ośmiu miastach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie. Zostaną z nich wyodrębnione nowe, niezależne spółki, nienależące do grupy kapitałowej Vectry i to one przejmą infrastrukturę oraz wszelkie umowy oraz dokumentację. Natomiast w trzynastu innych miejscowościach, m.in. Inowrocławiu, Suwałkach i Świnoujściu, abonenci po siedmiu miesiącach od momentu uprawomocnienia decyzji UOKiK otrzymają prawo darmowego odstąpienia umowy z Vectrą. Ta opcja będzie im przysługiwać przez dziewięć kolejnych miesięcy. UOKiK nałożył dwa powyższe warunki celem uniemożliwienia nadmiernej koncentracji mediów. W chwili obecnej decyzja UOKiK nie jest jeszcze prawomocna, a Vectra ma prawo się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Vectra i Multimedia przez jakiś czas będą mogły sprzedawać usługi w ramach osobnych marek, natomiast docelowo zostanę one skonsolidowane już pod nazwą Vectra, gdzie zostanie wprowadzona nowa oferta. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji