Volvo S90 Excellence – limuzyna z iPadem zamiast fotela pasażera

Volvo S90 Excellence – limuzyna z iPadem zamiast fotela pasażera

Volvo S90 Excellence – limuzyna z iPadem zamiast fotela pasażera
03.11.2016 13:07, aktualizacja: 03.11.2016 13:18

Szwedzki koncern Volvo zaprezentował nową luksusową limuzynę, która ma być skierowana do najbardziej wymagających klientów. Uwagę przykuwa głównie wnętrze, w którym zabrakło jednego fotela pasażera. Zastąpił go iPad i klawiatura.

Nowy model Volvo został zaprezentowany w Szanghaju. Szwedzi chcą dotrzeć do chińskiego klienta, to przede wszystkim chińscy przedsiębiorcy mają być głównymi odbiorcami topowej odmiany S90. Chiny zostały prawdopodobnie wybrane jeszcze z dwóch powodów – Volvo należy do Geely, chińskiego producenta samochodów, nowe auta będą też produkowane właśnie w Państwie Środka.

Obraz

Volvo S90 Excellence skierowane jest dla osób korzystających z szofera. Nie znajdziemy fotela pasażera, zasiąść możemy za kierownicą lub na tylnej podzielonej kanapie. Wyraźnie widać, że nabywcy tego samochodu, każdą podróż spędzą właśnie z tyłu. S90 Excellence to (podobno) materiały i jakość wykonania na najwyższym poziomie. Szwedzi oferowanym komfortem z pewnością chcą uderzyć w produkty BMW czy Mercedesa.

Jak już dwukrotnie wspomnieliśmy – z boku kierowcy nie znalazł się fotel. W tym miejscu umieszczono podnóżek, który dodatkowo pełni rolę schowka na buty. To nie koniec, bowiem po naciśnięciu przycisku, wysuwa się iPad z dołączoną klawiaturą. Tablet Apple ma służyć do pracy, jak i relaksu. To właśnie dzięki niemu mamy lepiej wykorzystać czas podczas podróży, która w zatłoczonych chińskich miastach może trwać kilka godzin.

Volvo S90 EXCELLENCE (2017) Interior & Exterior Design

S90 Excellence pokazuje, że dla współczesnego odbiorcy limuzyn, priorytetem nie jest wyłącznie wysoki komfort. Chce on cały czas pozostać online, mając dostęp do dokumentów, aplikacji czy plików wymaganych w pracy. Bardzo możliwe, że to właśnie dzięki zastosowaniu iPada, to auto Volvo będzie chętniej wybierane od konkurencji, przynajmniej w Chinach. W Europie klienci biznesowi wolą marki bardziej kojarzone z premium, zwłaszcza niemiecką trójkę – Audi, BMW i Mercedesa.

Warto zauważyć, że wybierając S90 jesteśmy jakby zmuszani do korzystania z produktu Apple. Bardzo możliwe, że Volvo zbadało rynek i największą grupę klientów będą stanowić właśnie osoby korzystające z iOS i macOS. Co jednak z pozostałymi? Bardzo możliwe, że podobne rozwiązania zobaczymy w samochodach innych producentów, ale w nich zamiast iPada, może pojawi się tablet z Androidem lub Windows. Byłoby to dość ciekawe, gdybyśmy w przyszłości wybierali dane auto ze względu na zastosowany w nim system operacyjny.

Obraz

Na pokładzie nie zabrakło systemu Apple Car Play i Android Auto. Dodatkowo dostaniemy chociażby system poprawy jakości powietrza, lodówkę czy kryształowe kieliszki. Systemami będzie zarządzać głównie z wykorzystaniem dotykowych ekranów. Producenci coraz rzadziej sięgają po fizyczne przyciski, podobnie jak w mobilnym sprzęcie, stawia się na dotykowe wyświetlacze, a przykładowo w nowych BMW, także na gesty wykonywane w powietrzu.

Volvo S90 Excellence ma trafić do klientów w przyszłym roku. W topowej odmianie znajdzie się hybrydowy silnik T8 Twin Engine. Jak przystało na nowoczesny i ekologiczny samochód, do dyspozycji otrzymamy więc silnik benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (58)