reklama

W Polsce najwięcej użytkowników OpenOffice.org

Strona główna Aktualności

O autorze

Administrator infrastruktury obsługującej portal dobreprogramy i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Przed pracą miłośnik gry w squasha, po pracy fan Formuły 1.

Kilka dni temu świat obiegła informacja o badaniu niemieckiego serwisu Webmasterpro, który ustalił, że pakietu biurowego OpenOffice.org używa w Niemczech aż 21,5% użytkowników. Badanie to wywołało tak duże zainteresowanie mediów na całym świecie, że postanowiono ujawnić wyniki ogólnoświatowe. Okazują się one dość zaskakujące - Polska wraz z Czechami jest na pierwszym miejscu.

Według serwisu Webmasterpro, w Polsce otwartego pakietu biurowego OpenOffice.org używa 22% użytkowników, tyle samo co w Czechach i nieznacznie więcej niż Niemczech. Na kolejnych miejscach, już z wynikiem poniżej 20%, plasują się takie kraje jak Francja, Włochy czy Hiszpania. Spośród krajów ujętych w badaniu OpenOffice.org najmniejszą popularność ma w Chinach - zaledwie 0,2%. Co interesujące, w Chinach pomimo wysokiego poziomu piractwa wcale nie ma więcej użytkowników konkurencyjnego Microsoft Office. Używa go 68% użytkowników, tyle samo co w Polsce. W innych krajach z czołówki odsetek ten jest jednak zdecydowanie większy - w Czechach 76%, w Niemczech 72%, we Włoszech nawet 81%. Badanie sprawdzało też popularność innych pakietów, takich jak iWork czy WordPerfect, ale ich udział w rynku oscyluje wokół 2-3%.

Metodologia badania była identyczna jak poprzednio - testowano obecność specyficznych dla danych pakietów biurowych czcionek. Badanie objęło 200 tysięcy użytkowników. Margines błędu dla OpenOffice.org wynosi 5%, dla Microsoft Office - 15%. Autorzy raportu zastrzegają także, że popularność Microsoft Office może być sztucznie zawyżona za sprawą faktu, że pakiet ten jest często dołączany w wersji 60-dniowej do nowych komputerów. Być może dlatego połowa użytkowników OpenOffice.org posiada zainstalowany równocześnie pakiet Microsoftu.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama