Wakacje z PC czy nowy MacBook? Ciekawa kampania Microsoftu

Wakacje z PC czy nowy MacBook? Ciekawa kampania Microsoftu

Wojciech Cybulski
06.05.2011 02:36

Wolisz wakacje pod palmami z wysokiej klasy notebookiem HP czy nowego MacBooka Pro - pyta w nowej kampanii reklamowej Microsoft. Korporacja przygotowała serwis internetowy, w którym możemy porównać komputery Apple z konkurencyjnymi maszynami o podobnych parametrach.

Microsoft uruchomił internetową kampanię „Do the Math", w której zachęca użytkowników do skalkulowania, czy zakup MacBooka lub iMaca jest dla nich opłacalny. Firma zrezygnowała tym razem z porównywania cech Windows oraz Mac OS X i skupiła się wyłącznie na cenie komputerów Apple. Jak zawsze w takich przypadkach użyty został argument mówiący, iż komputer o parametrach zbliżonych do dowolnej maszyny Apple jest od niej o wiele tańszy. Zdaniem Microsoftu różnica w cenie przekracza nieraz 1000 dolarów, które można przeznaczyć między innymi na wakacyjny wyjazd do egzotycznego kraju. Oczywiście jak to w każdej kampanii reklamowej, przygotowane przez Microsoft zestawienia są mocno subiektywne. Każdy lepiej zorientowany w temacie użytkownik szybko zauważy, że w kosztującym 999 dolarów HP Pavilion dv7 zastosowano procesor AMD Phenom II P960, który zdecydowanie ustępuje układowi Intel Core i7, jaki znajduje się w kosztującym 2349 dolarów MacBooku Pro. Podobnych różnic w porównywanych produktach jest całkiem sporo.

Zdaniem Microsoftu kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść tradycyjnych komputerów jest oprogramowanie dodatkowe, takie jak bezpłatny program antywirusowy czy zawsze darmowy pakiet aplikacji Windows Live. Firma chwali się także faktem, że użytkownicy komputetów PC mogą korzystać z narzędzia SkyDrive, które udostępnia 25 GB przestrzeni dyskowej w chmurze, zaś właściciele produktów Apple za podobną usługę muszą płacić 99 dolarów rocznie. Kampania „Do the Math" jest prowadzona także na Facebooku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (85)